۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
منطقه آزاد مهران دروازه ورود به بازار کشورهای حوزه مدیترانه است
استاندار ایلام:

منطقه آزاد مهران دروازه ورود به بازار کشورهای حوزه مدیترانه است

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های مرز مهران، گفت: منطقه آزاد مهران دروازه ورود به بازار کشورهای حوزه مدیترانه است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا در نشست هماهنگی برای راه‌اندازی منطقه آزاد مهران که با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور برگزار شد، در خصوص منطقه آزاد مهران، یادآور شد: منطقه آزاد مهران یک ظرفیت خوب است که می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند.

وی بیان کرد: همه باید تلاش کنیم هر چه زودتر از این ظرفیت برای استان و اقتصاد کشور استفاده شود.

وی، منطقه آزاد مهران را یک منطقه آزاد بی‌بدیل در غرب کشور ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه عراق به کنوانسیون تیر ‌(TIR) پیوسته است، منطقه آزاد مهران از طریق ترانزیت مستقیما با بندر لاذقیه، دریای مدیترانه و اروپا در ارتباط است که این مهم منطقه آزاد مهران را از سایر مناطق آزاد کشور متمایز می‌کند.

استاندار ایلام بیان کرد: طرح مطالعاتی منطقه آزاد و ویژه مهران به اتمام رسیده است و آماده ورود سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری است و زیرساخت‌ها این منطقه یک به یک به تدریج ایجاد می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، اظهار کرد: اخیرا با حضور علی‌عسکری، پارک پتروشیمیایی به‌عنوان یکی از مصوبات سفر رییس جمهور جانمایی شد که برای واگذاری اراضی منطقه آزاد مهران به هلدینگ خلیج‌فارس اقدامات لازم انجام می‌شود.

بهرام‌نیا اضافه کرد: یک تفاهم‌نامه فی‌مابین هلدینگ خلیج فارس و منطقه آزاد مهران برای راه‌اندازی پارک پتروشیمیایی منعقد شده است.

کد خبر: ۲۶۴٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha