۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
ساعت کاری معلمان و کادر مدرسه تعدیل شد
رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

ساعت کاری معلمان و کادر مدرسه تعدیل شد

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به مصوبه امروز مجلس، از تغییر ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی از ۴۴ ساعت به ۲۵ و ۳۰ ساعت در هفته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به تصویب طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۱۰ دی)، عنوان کرد: شاه بیت تصویب این قانون ساماندهی ساعت کاری و تدریس ۲۱۰ هزار معلم غیرانتفاعی است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه مجلس، ساعات تدریس تمام وقت معلمان دوره، ابتدایی ۲۵ ساعت در هفته، بوده و ساعات تدریس و حضور سایر معلمان و کارکنان آموزشی تمام وقت غیر رسمی مدارس و مراکز ۳۰ ساعت در هفته، ساعات کار مدیران معاونان و کارکنان اداری دفتری و خدماتی مدارس و مراکز ٣٦ ساعت در هفته با حضور در جلسات و شوراهای آموزشی پرورشی و اداری مدرسه تعیین شد که پیش از این این ساعات، ۴۴ ساعت بود.

منادی سفیدان اضافه کرد: بنابراین اگر معلمی ۵ ساعت در مدرسه‌ای غیر دولتی تدریس کند با قانون جدید در واقع ۵ ساعت از ۲۵ ساعت بیمه او رد می‌شود که پیشتر ۴۴ ساعت بود و این تغییر مهمی است که در قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در یکی از مواد دیگر این طرح نیز صندوقی برای حمایت مدارس غیردولتی پیش بینی شده که باید دولت سهم خود را برای بیمه معلمان و کادر مدارس غیردولتی پرداخت کند و این عزیزان از خدمات بیمه‌ای نیز بهره مند شوند.

منادی سفیدان یادآور شد: افزون بر این، مدارس غیردولتی اجازه ندارند، بیشتر از ۴۰ درصد شهریه مصوب، هزینه‌های فوق برنامه دریافت کنند و در این رابطه نظارت جدی وجود دارد.

سامانه‌ای برای شفافیت در مدارس غیردولتی ایجاد می‌شود
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه همه تبادلات مالی در سامانه‌ای شفاف مشخص خواهد بود، گفت: با این سامانه، هر عملیاتی در مدرسه رخ دهد، مشخص است و تمامی پرداخت‌های دانش آموز و همچنین پرداختی به معلم برای جلوگیری از پرداخت حقوق و دستمزد پایین و نامتعارف ثبت می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این طرح به معیشت معلمان مدارس غیردولتی نیز توجه دارد، قطعا اجرای این موجب ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی نیز می‌شود.

کد خبر: ۲۶۴٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha