۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
صنعت زغالسنگ بدون سرمایه گذاری نابود می شود
استاندار کرمان:

صنعت زغالسنگ بدون سرمایه گذاری نابود می شود

کرمان- استاندار کرمان سرمایه‌ گذاری در صنعت زغالسنگ را یک ضرورت دانست و گفت: اگر این امر انجام نگیرد صنعت زغال نابود می‌ شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در پنجمین جلسه شورای معادن استان کرمان اظهار کرد: مشکل زغالسنگ و صورت مسئله آن برای همه روشن است، سرمایه‌ گذاری در صنعت زغالسنگ یک ضرورت است که اگر انجام نشود، این صنعت روز به روز نابود می‌ شود.

فداکار عنوان کرد: ‌با صندوق بازنشستگی فولاد امکان سرمایه‌ گذاری در صنعت زغالسنگ نیست، این صندوق یک دستگاه مستمری‌ پرداز است و لذا پیشنهادات به وزیر مربوطه ابلاغ می‌ شود و لازم است از لحاظ ساختاری اصلاحیات صورت گیرد.

استاندار کرمان در خصوص حقوق معادن گفت: گزارشی از وضعیت وصول و پرداخت حقوق دولتی معادن در استان کرمان تهیه تا مشخص شود تا انتهای سال وضعیت به چه صورت است.

استاندار کرمان در خصوص خط انتقال برق زرند به راور گفت: اصل کار ضرورت دارد، کار بزرگی در حوزه سرمایه‌ گذاری فولاد صورت گرفته است، اجازه داده می‌ شود برای اجرای خط انتقال برق از زرند به راور، پهنه‌های معدنی این مسیر مشخص و بررسی شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از پیگیری برای تامین تجهیزات امداد و نجات در معادن زغالسنگ خبر داد و گفت: با کمک دانشگاه علوم پزشکی بخشی از تجهیزات خریداری شده است.

مهدی حسینی‌نژاد بیان کرد: فعالیت‌های اولیه و آماده‌سازی در معدن مس زاغدره شهرستان بافت با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) آغاز شده که برای بهره‌برداری نیاز به ایجاد زیرساخت های آب و برق دارد.

وی پیشنهاد کرد که بخشی از حقوق معادن برای انتقال خط برق به معادن شهرستان‌های استان مانند راور، بافت و اُرزوئیه اختصاص یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: استان بیش از ۵۰ درصد از حقوق دولتی معادن را در کشور تامین می‌کند که باید تلاش کنیم سهم بیشتری از این حقوق به استان برگردد.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، ۱۵۰ هزار میلیارد ریال حقوق وصول شده معادن در استان بوده است که سازمان برنامه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال آن را قبول کرده و هنوز ۵۰ هزار میلیارد ریال فاصله داریم.

محمدرضا وحیدی افزود: ۸۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی به خزانه استان وصول و سهم استان در حقوق دولتی معادن ۲۴۳ هزار میلیارد ریال دیده شده است.

کد خبر: ۲۶۴٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha