۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
موسسان مدارس غیردولتی در صورت دریافت شهریه اضافه جریمه می‌شوند
با تصویب نمایندگان مجلس؛

موسسان مدارس غیردولتی در صورت دریافت شهریه اضافه جریمه می‌شوند

نمایندگان خانه ملت مصوب کردند تا صد درصد شهریه اضافه اخذ شده از دانش‌آموزان از موسسان مدارس غیردولتی دریافت و در مناطق محروم هزینه شود.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، با اصل ماده ۱۶ این طرح با ۱۶۶ رأی موافق، ۲۷ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده ۱۶ این طرح آمده است: یک بند به عنوان بند (ث) به ماده (۳۵) قانون به شرح زیر الحاق و عنوان بندهای (ث)، (ج)، (چ) و (ح) به (ج)، (چ)، (ح) و (خ) اصلاح می‌شود و یک تبصره به عنوان تبصره (٤) بـه ایـن مـاده الحاق می‌شود:

ث - جریمه نقدی مؤسس تا ۱۰۰ درصد شهریه (ابلاغی) کل دانش‌آموزان مدرسه در همان سال و دانش‌آموختگان مرکز در همان نیمسال یا دوره آموزشی

۴- در صورت قطعیت مجازات بند (ث)، جریمه نقدی به حساب درآمدهای عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز میگردد معادل صد درصد (۱۰۰٪) وجوه مزبور در اختیار صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی قرار می‌گیرد تا در راستای ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی و پرورشی در مدارس غیر دولتی مناطق محروم هزینه شود.

همچنین نمایندگان با اصل ماده ۱۷ این طرح با ۱۸۳ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر اساس ماده ۱۷ این طرح؛ یک تبصره به ماده (٣٦)، قانون به شرح ذیل الحاق می‌شود:

تبصره - شورای راهبردی برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی می‌تواند در خصوص تعلیق تمام یا قسمتی از مجازات مؤسس یا مدیر رأی مقتضی را صادر نماید و همچنین می‌تواند در صورت اجرای مجازات برای یک بار رأی به توقف موقت مجازات دهد.

کد خبر: ۲۶۴٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha