۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
نیازمند ۱۴ هزار میلیارد تومان برای تولید ۲۳۰۰ اتوبوس داخلی برای تهران هستیم
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران:

نیازمند ۱۴ هزار میلیارد تومان برای تولید ۲۳۰۰ اتوبوس داخلی برای تهران هستیم

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: به حدود ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تزریق به بخش خصوصی نیاز داریم تا ۲۳۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس تولید شود.

به گزارش بازار، مهدی علیزاده درباره روند تولید اتوبوس‌های داخلی برای شهر تهران اظهار کرد: تولید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوسی که قرارداد آن با شرکت عقاب افشان منعقد شده طبق برنامه در حال انجام است، از زمانبندی عقب نیستیم و تاکنون ۱۲۰ دستگاه را تحویل گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه در صورت پرداخت به‌موقع پول به شرکت‌های عقاب افشان و اسنا از سوی شهرداری، اتوبوس‌ها به موقع تولید و تحویل مدیریت شهری خواهد شد، ادامه داد: البته تاکنون ۳۳۸۸ میلیارد تومان به عقاب افشان و ۱۶۱۳ میلیارد تومان به شرکت اسنا پرداخته شده است اما هنوز به گروه مپنا پولی پرداخت نکرده‌ایم که نسبت به تولید اتوبوس‌ها اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: قرارداد با شرکت آلوم نور فسخ شد و عماد خودرو هم هنوز روند تولید را آغاز نکرده و احتمال فسخ قرارداد شهرداری با این شرکت وجود دارد که در این صورت مجموع اتوبوس‌هایی که از طریق قراردادهای داخلی به شهر تهران افزوده خواهد شد از ۳۰۰۰ دستگاه به ۲۵۰۰ دستگاه کاهش می‌یابد.

وی افزود: گروه شتاب هم ضمانت‌نامه‌های خود را ارائه کرده اما هنوز پولی از سوی شهرداری دریافت نکرده تا روند تولید را آغاز کند که این امر بعد از پرداخت وجه محقق خواهد شد. پرداخت پول‌های مورد نیاز برای تولید اتوبوس‌های مذکور بر عهده معاونت مالی شهرداری است و چنانچه به موقع اعتبارات مورد نیاز را تأمین کنیم ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس توسط عقاب و اسنا به طور ۱۰۰ درصد محقق خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه مشکل اصلی، عدم پرداخت به‌موقع پول است که به دلیل نبود نقدینگی در شهرداری و عدم بهره‌مندی از کمک‌های دولت، به شکل مطلوب محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تأمین اعتبارات مورد نیاز در شهرداری به سه شکل نقد، غیرنقد و دریافت تسهیلات است که در این راستا فقط ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات برای شرکت عقاب افشان عملیاتی شده است اما طی ۶ ماه گذشته همکاری لازم از سوی بانک مرکزی و بانک عامل برای ارائه تسهیلات صورت نگرفته است.

وی افزود: برای تأمین اعتبار از طریق غیرنقد یا همان فروش املاک شهرداری نیز مذاکراتی در حال انجام است اما هنوز به سرانجام نرسیده است. در حال حاضر به حدود ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تزریق به بخش خصوصی و رونق بخشیدن به قراردادهای تولید اتوبوس‌ها نیاز داریم تا ۲۳۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس تولید و به مدیریت شهری تهران تحویل داده شود.

کد خبر: ۲۶۴٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha