۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
۸.۵ میلیارد دلار کالا از گمرگات استان بوشهر به ۴۵ کشور جهان صادر شد
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

۸.۵ میلیارد دلار کالا از گمرگات استان بوشهر به ۴۵ کشور جهان صادر شد

بوشهر- سلیمانی مدیر کل گمرکات استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸.۵ میلیارد دلار کالا از گمرگات استان بوشهر به ۴۵ کشور جهان صادر شد.

علی سلیمانی در حاشیه بازدید از انبارهای گمرک در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت بالایی در حوزه صادرات و واردات دارد و با توجه به تولیدات ارزشمند داخلی و بویژه نفت و گاز و پتروشیمی و آبزیان و محصولات کشاورزی، شاهد ارتقای صادرات هستیم.

وی افزود: افزایش سطح کیفی محصولات داخلی موجبات رونق صادرات و بهبود بازار مصرف خارجی می شود و در این مسیر باید اهتمام ورزیم.

مدیر کل گمرک استان بوشهر خاطر نشان کرد: علاوه بر محصولات پتروشیمی که بالاترین حجم و ارزش صادراتی استان بوشهر است، معادن و آبزیان و سیمان نیز جزو تولیدات ارزشمند صادراتی به شمار می روند.

سلیمانی از صادرات ۸.۵ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات ۱۴ گانه استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۳ میلیون تن کالا از استان بوشهر به مقصد ۴۵ کشور جهان صادر شده است.

سلیمانی افزود: چین و امارات متحده عربی و هند و روسیه، بیشترین میزان کالاها را از لحاظ حجم و ارزش، از گمرکات استان بوشهر دریافت کرده اند.

کد خبر: ۲۶۴٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha