۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
استفاده از زبان هنر برای توسعه فرهنگ مدیریت مصرف انرژی در جامعه
معاون وزیر نیرو تاکید کرد

استفاده از زبان هنر برای توسعه فرهنگ مدیریت مصرف انرژی در جامعه

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: بهره‌گیری از زبان هنر برای دغدغه‌مند کردن مردم در زمینه مدیریت انرژی مورد تأکید است.

به گزارش بازار، آرش کردی درباره رویکرد جدید توانیر در بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های حوزه اجتماعی و هنری در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف انرژی، خاطرنشان کرد: هدایت جامعه به سوی مصرف بهینه نیازمند فعالیت‌های مدون و هوشمندانه در زمینه آگاه‌سازی جامعه و ایجاد انگیزه برای رفتار مناسب است.

وی هنر را یکی از مهم‌ترین ابزارهای تأثیرگذاری بر اذهان عمومی مردم برشمرد و گفت: هنر از بسترهای جذاب فرهنگ‌سازی در جهان کنونی تلقی می‌شود که با ظرافتی خاص اذهان فرهیختگان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: برنامه‌ریزی، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی صحیح و اصولی باهدف جهت‌دهی به رفتار جامعه از کلیدی‌ترین نقش‌های رسانه‌ها محسوب می‌شود که با بهره‌گیری از ظرفیت رشته‌های مختلف هنری به‌عنوان ابزارهای کارآمد در حوزه فرهنگ‌سازی اجرا می‌شود.

کردی افزود: با این رویکرد، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت توانیر با همکاری شرکت‌های زیرمجموعه صنعت برق، برگزاری ۵ جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری با موضوع مدیریت مصرف برق را در سال جاری برنامه‌ریزی و اجرایی کرده تا ضمن تولید آثار فاخر و ارزنده تعامل‌های شایسته‌تری با اصحاب رسانه و هنر در ابعاد و شاخه‌های مختلف شکل گیرد.

بر اساس این گزارش، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی عروسکی مدیریت مصرف برق با حضور جمع کثیری از هنرمندان این عرصه برگزار شد.

«محمدعلی اکبری» مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت توانیر هم با بیان اینکه در این جشنواره‌ها مصرف انرژی از زبان هنر برای همه نسل‌های آینده‌ساز کشور بیان شده است، خاطرنشان کرد: تنها راه مدیریت مصرف انرژی، اجتماعی‌سازی برق و استفاده از اصحاب هنر در این راه است و ما دست یاری به‌سوی این عزیزان دراز می‌کنیم.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت توانیر افزود: امنیت کشور ما به امنیت انرژی گره‌خورده است که این گره به دست اصحاب هنر باز می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره‌ها تغییر رویکرد و رفتار مصرفی از طریق آموزش و اشاعه فرهنگ صحیح مصرف برق ذکر کرد که فرایندی مستمر خواهد بود و گفت: و علاوه بر آشناشدن فعالان حوزه هنر و فرهنگ با مسائل صنعت برق، علاقه‌مندان به فراگیری هنرهای نمایشی نیز از طریق کارگاه‌های جانبی در کنار فراگیری آموزش‌های نمایش عروسکی، کاریکاتور و... با دغدغه‌های صنعت برق و روش‌های بهینه مصرف آشنا می‌شوند.

کد خبر: ۲۶۴٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha