۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
پاسخ به سئولات متداول درباره دارایکم

پاسخ به سئولات متداول درباره دارایکم

در حالی که امروز آغاز معامله صندوق ETF دارا یکم است، خیلی از کاربران این سوال را دارند که چرا نماد دارا یکم صندوق ETF به سبد سهام (پرتفوی) من اضافه نشده است؟

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، پاسخ به سئولات متداول درباره دارایکمبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، کاربرانی که نماد دارا یکم صندوق ETF وارد سبد سهام (پرتفوی) آن‌ها نشده است دو حالت زیر را بررسی کنند: اگر از طریق کارگزاری ثبت سفارش کرده اند نیاز به هیچ اقدامی نیست و این سهام بصورت خودکار به سبد سهام آنلاین افزوده خواهد شد. اما اگر از طریق بانک یا نرم افزارهای موبایلی و برنامه‌های دیگر ثبت سفارش کرده اند باید به قسمت تغییر ناظر در پنل کارگزاری رفته و دارا یکم را وارد و گزینه ثبت را بزنید. طبق اعلام سازمان بورس طی ۴۸ ساعت سهم به پرتفوی متقاضیان اضافه خواهد شد.


البته این شرایط برای افرادی است که دارای کد بورسی هستند. در غیر این صورت خریداران سهام دارایکم باید برای احراز هویت سجام و تکمیل فرآیند دریافت کد بورسی اقدام کنند.

اگر فردی تمایلی به فروش سهام خود ندارد، فعلا نیازی به دریافت کد بورسی ندارد و این دسته از متقاضیان می‌توانند در اسرع وقت برای دریافت کد بورسی اقدام کنند. بااین حال داشتن کد بورسی برای پذیره نویسان دارایکم الزامی است و این افراد تا زمانی که این کد را دریافت نکنند نمی‌توانند به سهام خود دسترسی داشته باشند.

نماد دارایکم در بورس یک صندوق ETF مشابه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس است و همانند سهام عادی در بورس خرید و فروش می‌شود.

دارایی صندوق "دارایکم" بخشی از سهام دولت در بانک‌ها و بیمه‌ها است که در امیدنامه صندوق قابل مشاهده است.

کد خبر: ۲۶٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha