۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
اقتصاد شکننده رژیم صهیونیستی| ۲میلیون صهیونیست زیرخط فقر هستند

اقتصاد شکننده رژیم صهیونیستی| ۲میلیون صهیونیست زیرخط فقر هستند

گزارش‌ها نشان می‌دهد که ۲میلیون صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی در وضعیت نابسامان و زیر خط فقر قرار دارند.

به گزارش بازار، پایگاه صهیونیستی «مکان» در گزارشی درباره اوضاع اقتصادی و معیشتی در سرزمین‌های اشغالی نوشت که تقریبا ۲میلیون صهیونیست در رژیم صهیونیستی زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

در این گزارش آمده که آمارها و داده‌ها نگران کننده است و تقریبا ۸۷۰ هزار کودک صهیونیست زیر خط فقر زندگی می کنند و این بیشترین میزان نسبت به کشورهای پیشرفته است.

با توجه به گزارش بیمه رژیم صهیونیستی در مورد فقر در سال ۲۰۲۲، علاوه بر ۸۷۰ هزار کودک، تقریبا ۱۵۰هزار سالخورده و بازنشسته و۹۵۰ هزار نفر دیگر که در حال فعالیت هستند نیز زیر خط فقر قرار دارند.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته، خط فقر برای هر نفر به ۷۷۵ دلار رسید، در حالی که سال قبل‌تر از آن، خط فقر ۷۲۵ دلار بوده و افزایش ۵۰ دلاری داشته است.

در همین حال، میانگین فقر در میان خانواده‌های کارگر افزایش یافته و این خانواده ها اکنون نصف فقرا را تشکیل می‌دهند.

فقر در میان خانواده‌هایی که سرپرست آن ها کار آزاد دارد و یا کارمند است، نیز افزایش چشمگیری داشته است.

روزنامه «یدیعوت آحارنوت» نیز در گزارشی به این مساله پرداخت و نوشت که به دلیل جنگ علیه مردم غزه، نظامیان ذخیره ارتش صهیونیستی نیز سال آینده زیر خط فقر قرار خواهند گرفت.

چند روز پیش نیز «میکی لیوی» رئیس کمیته نظارت بر کابینه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم با فاجعه اقتصادی مواجه و بودجه غارت شده است، در حالی که نتانیاهو به روشی تمسخرآمیز و ترسناک عمل می‌کند.

در گزارشی که هفته گذشته از سوی بانک «جی پی مورگان چیس» در همین زمینه منتشر شد، آمده که حجم اقتصاد رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ غزه، در سه ماهه آخر سال جاری، ۱۱ درصد کوچکتر می شود.

ارزیابی های این بانک از بدبینانه ترین ارزیابی های تحلیلگران وال استریت تاکنون بوده و بر این اساس، بسیاری از سرمایه گذاران به فروش گسترده سهام های اسرائیلی خود اقدام کرده اند.

بر اساس این گزارش، اقتصاد رژیم صهیونیستی در چهارماهه سوم سال جاری تمام سودی را که در طول سال کسب کرده بود، به خاطر تجاوز به نوار غزه، از دست خواهد داد.

آخرین باری که حجم اقتصاد رژیم صهیونیستی شاهد کوچکتر شدن بود، سال ۲۰۲۰ و پس از شیوع کرونا بود.

کد خبر: ۲۶۴٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha