۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
 قیمت مرغ در هفته جاری متعادل می شود
مدیر روابط عمومی سازمان حمایت اعلام کرد

قیمت مرغ در هفته جاری متعادل می شود

ارغنده پور، مدیر روابط عمومی سازمان حمایت از افزایش ۳۰درصدی قیمت لاستیک و متعادل شدن قیمت مرغ در هفته جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مجید ارغنده پور اظهار کرد: سازمان حمایت در راستای نظارت بر بازار و هماهنگی با ستاد تنظیم بازار، ارزیابی کالا و خدمات را صورت می دهد و نوسانات قیمتی در روزهای جاری را بررسی می کند.

وی با بیان اینکه برنامه های روتین، خاص و طرح های ویژه از سوی سازمان حمایت اجرایی می شود، افزود: «کالاهای اولویت دار، بصورت هفتگی مورد نظر ما قرار گرفته و نوسانات و تغییرات در بعد تامین تا نظارت را مورد رصد قرار می دهیم.

ارغنده پور ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت را دخیل در این کار معرفی کرد و در ادامه لوازم خانگی، لاستیک، مرغ، برنج و نهاده های دامی را از اولویت های نظارت و بازرسی سازمان متبوع اش در استان ها برشمرد.

مدیر روابط عمومی سازمان حمایت اضافه کرد: این اقلام طی روزهای اخیر با نوسانات روبرو بودند و ما ضمن افزایش نظارت ها، برهم ریختگی را از بازار دور کرده تا هموطنان با قیمت مناسبی اقدام به خرید کنند.

ارغنده پور گفت: تولیدکنندگان و عرضه کنندگان لوازم خانگی باید کالای خود را در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند و فروش خارج از سطح قیمت های مندرج در سامانه، تخلف محسوب می شود و اگر کالایی در این سامانه نبود به عنوان تخلف تلقی می گردد.

وی خاطرنشان کرد : ۳۲ بنگاه اقتصادی اطلاعات خود را که شامل بیش از ۱۵۰۰ قلم کالای لوازم خانگی است، در سامانه به ثبت رسانده اند و مردم از طریق نام کالا، برند و قیمت قادر به بررسی هستند.

ارغنده پور تصریح کرد: چند شرکت معدود اقدام به ثبت کالا نکردند که اگر دست به فروش بزنند، در هر نقطه ای مشاهده شود، با آن ها برخورد می کنیم.

مدیر روابط عمومی سازمان حمایت ادامه داد: «کالا باید به مقدار نیاز بازار وجود داشته باشد و کالایی در انبارها نگهداری نشود؛ همچنین شیوه فروش سبدی و توأمان چند کالا، تخلف محسوب شده و همکاران ما ضمن ورود به انبار و چک کردن شبکه فروش، بعنوان متخلف با آن ها برخورد می کنند.

ارغنده پور در بخشی دیگر از این گفت وگوی رادیویی اظهار کرد: در مورد لاستیک خودرو که با افزایش قیمت پایه مواجه شدیم، برخی تولیدکننده ها قیمت هایی نامتعارف تعیین کردند که در نهایت با ۳۰درصد افزایش قیمت موافقت و در سامانه ۱۲۴ ثبت شد.

وی افزود: گوشت مرغ طی هفته گذشته نوساناتی داشت که بدلیل تخلف در عرضه، هم میهنان را با شرایط متفاوت قیمتی روبرو کرد که تلاش داریم در هفته جاری با همراهی تامین کنندگان، قیمت مرغ متعادل شود.

ارغنده پور یادآور شد: نهاده های دامی هم در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد و شبکه عرضه خاص این نهاده ها مورد نظارت قرار گرفته تا محصول نهایی نظیر مرغ با قیمت مناسب بدست مصرف کننده برسد.

کد خبر: ۲۶٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha