۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱
تلاش‌های جدید بانک مرکزی مصر برای مقابله با بحران ارزی

تلاش‌های جدید بانک مرکزی مصر برای مقابله با بحران ارزی

بانک مرکزی مصر به دنبال کاهش قیمت دلار در بازار سیاه است.

به گزارش بازار، تارنمای قاهره ۲۴ اعلام کرد که بانک‌های مصر از پذیرش دلارهای ناشناخته خودداری می‌کنند و فرآیند اعطای دلار را تنها بر اساس نیازهای اولیه خود سهمیه‌بندی می‌کنند.

به گفته منابع آگاه در این سایت، اقدامات جدیدی از سوی بانک مرکزی مصر برای مقابله با بحران افزایش قیمت دلار در بازار سیاه صورت گرفته است که برای اولین بار از رکوردها فراتر رفته است. این امر منجر به افزایش شکاف قیمتی بین قیمت رسمی که نزدیک به ۳۱ پوند است و قیمت در بازار موازی که از ۵۰ پوند به ازای هر دلار گذشت، افزایش یافت.

بانک مرکزی مصر چند روز پیش کنترل‌های نظارتی جدیدی را برای بانک‌ها در خصوص مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم صادر کرد و کنترل‌های سال ۱۳۸۷ را لغو کرد و به بانک‌ها مهلت داد تا وضعیت خود را اصلاح کنند.

یک منبع رسمی بانکی توضیح داد که توقف دریافت دلار با منشاء نامشخص منجر به افزایش عرضه در بازار سیاه و در نتیجه کاهش قیمت دلار به سطوح نزدیک به قیمت رسمی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دریافت دلار بدون سوال از مبدا یکی از دلایل افزایش قیمت آن در بازار سیاه بوده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از واردکنندگان برای تامین نیاز خود تمایل به خرید دلار از بازار سیاه داشتند که این امر منجر به افزایش قیمت آن شد.

این منبع توضیح داد که این تصمیم با تصمیم ضمنی برای جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری به مصر که منجر به محدود شدن روند واردات خواهد شد، به دنبال خواهد داشت.


وی تاکید کرد: جلوگیری از واردات از طریق محدود کردن بازار سیاه خواهد بود، به ویژه اینکه بانک‌ها دلار را برای عملیات اساسی واردات تامین می‌کنند.

کد خبر: ۲۶۴٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha