۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
صیادان مازندران ۵۸ قفس پرورش ماهی راه اندازی کردند
مدیرعامل اتحادیه پره صیادان مازندران:

صیادان مازندران ۵۸ قفس پرورش ماهی راه اندازی کردند

جویبار- نوایی، مدیرعامل اتحادیه پره صیادان مازندران از راه اندازی ۵۸ قفس پرورش ماهی توسط تشکل های صیادی در استان خبر داد.

خشایار نوایی در گفت وگو با خبرنگار بازار با اظهار این که دریای خزر نسبت به دو دهه گذشته وضعیت خوبی ندارد، افزود: از این رو شرکت‌ های تعاونی و اتحادیه پره در سال گذشته نسبت به راه‌اندازی ۵۸ قفس پرورش ماهی اقدام کرده و ۲۹ میلیون تن بچه ماهی سفید در این استخرها تولید و به دریا رهاسازی شده است.

وی با بیان که امسال ۶۰ استخر در تعاونی‌ های استان راه اندازی می‌شود، گفت: میزان تولید نیز به ۳۰ میلیون قطعه افزایش خواهد یافت.

نوایی ادامه داد: سال گذشته ۲۵ دستگاه نیسان و دو دستگاه خاور در اختیار تعاونی‌ های صید قرار داده شد، گفت: تعداد ۸۵ میلیون قطعه ماهی توسط اتحادیه و شرکت‌ های تعاونی در ۳۰ رودخانه مهم استان رهاسازی شده است.

مدیرعامل اتحادیه پره مازندران با بیان این که طی چند سال گذشته مرکز بهسازی ماهیان آزاد در کلاردشت راکد بود، گفت: یکی از گونه‌ های مهم دریای خزر خاویاری است که صید تجاری آن در دریای خزر ممنوع شده است و برای تامین مولد استخراج می‌ شود.

نوایی با بیان اینکه ۱۳ شرکت تعاونی پره در میانکاله فعالیت دارند، گفت: ۱۳۰۰ نفر از صیادان در این شرکت‌ ها فعالیت می‌کنند و هیچ رودخانه‌ای برای تکثیر طبیعی در این جزیره وجود ندارد و اتحادیه پره با کمک شیلات ۷۰۰۰ متر استخر با کمک بندر در این منطقه ایجاد کرده است.

کد خبر: ۲۶۴٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha