۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
بهترین کتاب های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کدامند؟

بهترین کتاب های تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال کدامند؟

تحلیل تکنیکال (Technical Analysis) دانشی است که به وسیله آن با استفاده از رفتارهای یک نمودار، عملکرد آینده آن را پیش‌بینی می‌کنیم.

بازار: تحلیل تکنیکال (Technical Analysis) دانشی است که به وسیله آن با استفاده از رفتارهای یک نمودار، عملکرد آینده آن را پیش‌بینی می‌کنیم. اطلاع از قوانین تحلیل تکنیکال در بازار ارز دیجیتال به ما کمک می‌کند تا با آگاهی از رفتار هر ارز، معاملات خود را بر پایه محکم‌تری بنا کنیم. بنابراین هر شخص که در زمینه بازارهای مالی فعالیت دارد برای شروع به کار لازم است کتابی در این راستا مطالعه کند. در این مطلب قصد داریم به بررسی چند نمونه از بهترین کتاب‌های این حوزه بپردازیم و به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین کتاب های ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال

با توجه به اهمیت ارزهای دیجیتال و کاربردی بودن مباحث تحلیل تکنیکال، یادگیری و آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات آن حائز اهمیت است. اگر شما قصد فعالیت و سرمایه‌گذاری در این زمینه را دارید بسیار خوب است که به دنبال یادگیری و گسترش اطلاعات خود باشید. با جستجو در کتابفروشی‌های اینترنتی متوجه خواهید شد که کتاب‌های در این زمینه وجود دارند، مانند کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی و برای انتخاب بهترین کتاب ورود به بازار سرمایه و کار نیاز به آشنایی با مطالب این کتاب‌ها دارید، پس همراه ما باشید تا جزییات بیشتری از این کتاب‌ها را تحلیل، بررسی و در اختیار شما قرار دهیم.

با توجه به اینکه کتاب‌ها یکی از بهترین منابع آموزشی برای ما هستند، اما انتخاب کتاب اشتباه نیز می‌تواند بر روی رفتار معامله‌گری ما تاثیر منفی داشته باشد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا بهترین و پرمخاطب‌ترین کتاب های تحلیل تکنیکال و ارز دیجیتال را در این مطلب بررسی کنیم تا دانش خودمان در بازارهای مالی و سرمایه را ارتقا دهیم.

در ادامه پس از بررسی‌های انجام شده، ۴ مورد از بهترین کتاب‌های تحلیل تکنیکال و ارز دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم.

کتاب راهنمای جامع تحلیل تکنیکال اثر جان جی مورفی

جان مورفی از شاخص‌ترین چهره‌های بازار سرمایه است که کتاب "راهنمای جامع تحلیل تکنیکال در بازار کار و سرمایه" جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های او بوده که شما با مطالعه آن دیدگاهی مفهومی و کلی نسبت به این بازار پیدا می‌کنید.

به گفته روزنامه نایت رایدر اگر قرار باشد تنها یک کتاب در رابطه با تحلیل تکنیکال بخوانید، کتاب جان جی مورفی بهترین گزینه است.

در کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی می‌خوانیم که آنچه در بازار سرمایه رخ می‌دهد، مانند تاریخی است که تکرار می‌شود. در واقع رفتار یک نمودار در گذشته، رویه آن‌را در آینده مشخص خواهد کرد. به عقیده جان مورفی، تحلیل تکنیکال پیش‌بینی قیمت یک سهم در آینده بر اساس قیمت آن سهم در گذشته است.

تحلیل‌گران سهم با استفاده از نمودار و روابط ریاضی رفتار سهام را بررسی می‌کنند. اگر قیمت آینده سهم بیش‌تر باشد آن را خریداری می‌کنند در غیراینصورت دست به فروش سهم می‌زنند. شاید در ابتدا ساده به‌نظر برسد اما آشنایی با نمودارها و استفاده از آن‌ها کمی پیچیده می‌باشد و مورفی سعی دارد در ۱۸ فصل این مطلب را ارائه دهد.

کتاب ارز دیجیتال اثر ماروین نیوفیند

"کتاب ارز دیجیتال: راهنمای جامع دادوستد با بیت کوین‌ها و آلت کوین‌ها" نوشته ماروین نیوفیند جزو اولین آثار در این زمینه است که سعی دارد شما را با مفاهیم ارزهای دیجیتال با بیانی ساده آشنا کند. هدف نیوفیند در واقع به کار بردن سادگی در آموزش مبحثی دشوار و پرنقض است.

ماروین نیوفیند در کتاب ارز دیجیتال ابتدا توضیحاتی درباره رمز ارزها ارائه می‌دهد سپس همه آموزش‌های لازم را در جهت افزایش دادن سود و جلوگیری از ضرر به زبانی ساده بیان می‌کند.

این کتاب راه ثروت یک شبه را آموزش نمی‌هد بلکه سعی دارد شما را با مفاهیم و درک از چیزی که می‌خرید آگاه کند.

کتاب چرا بیت کوین بخریم اثر متیو آر کریتر

بیت کوین در سال ۲۰۰۹ میلادی خلق شد و خالق این ارز در بیانیه‌ای خود را معرفی کرد در حالی که هنوز هویت اصلی وی آشکار نشده و کسی نمی‌داند هدف او از بیت کوین چه بوده است. به همین دلیل خیلی از افراد نتوانستند این ارز را بپذیرند و احتمال دادند که این کلاهبرداری است. این در حالی است که تا به امروز نه تنها این گونه نبوده بلکه بیت کوین روز به روز در حال قدرت گرفتن و همه‌گیر شدن است.

متیو آر کریتر در کتاب چرا بیت کوین بخریم به شما می‌گوید که بیت کوین یک بانک عظیم است که امنیت بسیار بالایی دارد و راهنماییتان می‌کند چگونه سرمایه خود را در این بانک ذخیره کنید.

متیو در ابتدای کار این مساله را بررسی می‌کند که اصلا چرا باید بیت کوین را به عنوان "پول" بشناسیم سپس باورهای اشتباهی را که در رابطه با بیت کوین بوده مطرح می‌کند تا شما را از نگرانی‌های این نوع سرمایه‌گذاری رها کرده و در نهایت مشوقی در این مورد باشد.

کتاب بیت کوین اثر ویتالیک بوترین خالق اتریوم

کتاب بیت کوین اثر ویتالیک بوترین کتابی درباره پایه‌های اقتصاد دیجیتال است. ویتالیک بوترین خالق اتریوم است و به همین خاطر طرفداران زیادی حول اختراعش دارد. او سال‌ها مباحث و گفتگوهایی داشته که اگر بحث اتریوم در اقتصاد دیجیتال بالا بگیرد، مسلما اندیشه‌ها و گفته‌های بوترین ارزش بیشتری خواهد داشت.

کتاب بیت کوین در برگیرنده نوشته‌های ویتالیک بوترین با هدف اصلی اعتمادسازی منتشر شده است. او در این کتاب از اولین تصمیم‌هایش برای ساخت اتریوم تا تلاش‌ها و سختی‌هایی که در این راه متحمل می‌شود نوشته است.

بخشی از کتاب بیت کوین: "تا به اینجا، مشکل انگیزه برای کسب و کارهای تولیدی، تحت سلطه دو گروه اصلی یعنی بازارها و نهادها بوده است. بازار به خودی خود کاملا غیرمتمرکز بوده و تعداد معدودی از عوامل را در بر می‌گیرد که یک به یک با هم در تداخل هستند. با این حال تعاملاتی انجام می‌دهند که به نفع هر دو طرف باشد."

در پایان ۴ کتاب ارزشمند در حوزه ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال را به شما معرفی کردیم و متوجه اهمیت این موضوع در دنیای کنونی شدیم. اگر قصد دارید در دنیای اقتصاد دیجیتالی همگام و به‌روز باشید، می‌توانید با مطالعه این کتاب‌ها و یادگیری روش‌های نوین سرمایه‌گذاری، دانش مالی خود را در سطح بالاتری ارتقاع دهید.

منبع: معرفی کتاب تحلیل تکنیکال ژوزف مورفی و کتاب های ارز دیجیتال

کد خبر: ۲۶۴٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha