۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
خودروهای داخلی ۳ برابر استانداردهای جهانی سوخت مصرف می‌کنند
دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی:

خودروهای داخلی ۳ برابر استانداردهای جهانی سوخت مصرف می‌کنند

اسعدی، دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی گفت: متاسفانه خودروهای داخل ۳ برابر استانداردهای جهانی سوخت مصرف می‌کنند.

به گزارش بازار، اسعدی دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی گفت: احداث پتروپالایشگاه‌ها در برخی از کشورها یک کار پسندیده به لحاظ صادرات مستمر و فراگیر است.

او گفت: حتی موضوع ساخت پالایشگاه در سال‌ها قبل هم در دستور کار کشور بود به طور مثال در کره جنوبی بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت خام این کشور متعلق به ایران بود که این موضوع یک افتخار برای ما محسوب می شود.

اسعدی گفت: خوشبختانه ما برای احداث پالایشگاه‌ها تجربه خوبی داریم که بعداز انقلاب با مشارکت کشورهای خارجی توانستیم چندین پالایشگاه ایجاد کنیم، همچنین بخش زیادی از تجهیزات پالایشگاه‌ها در کشور تامین می‌شود.

او گفت: در حال حاضر چیزی بالغ بر ۶۰ الی ۷۰ درصد تجهیزات پالایشگاه در کشور ساخته می‌شود، ولی تامین منابع بسیار حائز اهمیت است.

اسعدی گفت: اگر ما با احداث پالایشگاه شهید سلیمانی بتوانیم ناترازی فرآورده‌ها را حل کنیم نگاه درستی نیست و باید حتما در مقوله‌های پایین دستی وارد شویم. به نظر من ناترازی سوخت از طریق خودروسازی‌ها انجام پذیر است.

او گفت: خودروسازان باید موظف بر این باشند که در هر ۱۰۰ کلیومتر باید ۳ لیتر مصرف سوخت داشته باشند نه در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ یا ۱۲ لیتر باشد.

او گفت: متاسفانه خودروهای داخل ۳ برابر استانداردهای جهانی سوخت مصرف می‌کنند، باید در بخش خودرو سازی بازنگری انجام شود، باید در صنعت خودروسازی یک انقلاب بزرگی صورت گیرد و این ناترازی در مصرف سوخت حل شود.

کد خبر: ۲۶۴٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha