۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
ترخیص ۴۳۰۰ دستگاه خودروی سواری از گمرک | تعرفه واردت برقی ها کم شد
رییس گمرک کشور:

ترخیص ۴۳۰۰ دستگاه خودروی سواری از گمرک | تعرفه واردت برقی ها کم شد

سمنان- رییس گمرک کشور گفت: از ابتدای سال جاری و با ابلاغ قانون واردات خودرو، چهار هزار و ۳۸۶ خوردوی خارجی از گمرک کشور، ترخیص شده است. 

به گزارش خبرنگار بازار، محمد رضوانی فر بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش توسعه تجارت خارجی در استان سمنان، با بیان اینکه قانون واردات خودرو توسط مجلس مصوب و سال قبل ابلاغ شد، تاکید کرد: از ابتدای سال جاری سه هزار و ۳۸۶ خودروی وارداتی خارجی از گمرک کشور ترخیص شده است.

وی با بیان اینکه ارزش این خودروهای ترخیص شده ۸۶ میلیون دلار برآورد می شود، افزود: درباره خودروی مستعمل و کارکرده نیز لاحیه دو فوریتی به تصویب مجلس رسیده و آئین نامه اجرایی آن هم تنظیم شده است اما فعلا نهایی و ابلاغ نشده است.

رییس گمرک کشور با بیان اینکه به این ترتیب وارداتی از خودروهای کارکرده و یا دسته دوم نداشته ایم، افزود: درباره کشنده، اتوبوس و مینی بوس مسیر باز است و واردات در کشور صورت می گیرد.

رضوانی فرد گفت: از ابتدای ابلاغ قانون واردات خودروهای کشنده و اتوبوس تا کنون بیش از ۲۶ هزار دستگاه کشنده زیر سه سال و در آئین نامه جدید زیر پنج سال کارکرد، وارد کشورمان شده است.

وی درباره تعرفه واردات خودرو و سود بازرگانی، گفت: نظر وزارت صمت این است که با تمرکز بر خودروهای برقی و توجه ویژه به این خودرو ها که آلایندگی کمتری دارند و مقرون به صرفه تر هستند، تعرفه ها کاهش پیدا کند تا بتوانیم شاهد واردات باشیم.

رییس گمرک کشور با بیان اینکه در جلسه هیات دولت تعرفه مربوط به واردات خودروهای برقی نسبت به خودروهای سواری کاهش پیدا می کند، گفت: در چارچوب سیاست های وزارت صمت درست است که واردات خودرو نو صورت می گیرد اما جهت گیری انتقال دانش فنی و زیرساخت تولید خودروهای برقی در کشور، یک نگاه غالب است.

رضوانی فر بیان کرد: کاهش آلاینده ها، آلودگی کلان شهرها، مدیریت مصرف سوخت ، کاهش هزینه های نگهداری و .... مستلزم این است که بتوانیم در توسعه ناوگان برقی تمرکز داشته باشیم و با همین نگاه هم وزارت صمت موضوع واردات خودروهای برقی را دنبال می کند.

کد خبر: ۲۶۴٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha