۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
تولید برنج به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج:

تولید برنج به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید

علی زاده شایق، دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج گفت: با وجود کاهش تولید برنج در استان های شمالی، امسال میزان تولید به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش بازار، جمیل علی زاده شایق گفت: علی رغم کاهش تولید برنج در استان های گرگان، گیلان و مازندران، اما وضع تولید در استان خوزستان خوب بود.

او، سرانه کنونی مصرف برنج را ۳۶ کیلو اعلام کرد و افزود: امسال تولید برنج به ۲.۵ میلیون تن رسیده است که با احتساب سرانه مصرف و ذخایر استراتژیک حداکثر یک میلیون تن برنج باید وارد شود.

علی زاده شایق ادامه داد: بنابر سرانه مصرف، سالانه ۳ میلیون تن برنج مورد نیاز کشور است که بدلیل واردات بی رویه طی سال های قبل نیازی به واردات نداریم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج افزود: از سال ۹۲ واردات برنج بی حد و حصر انجام شد به طوریکه سال گذشته در ۴ ماهه دوره ممنوعیت به سبب همراهی وزارتخانه با واردکنندگان واردات انجام شد و به عبارتی مصوبه مجلس لغو شد.

او با بیان اینکه نیازی به واردات برنج نداریم، گفت: با توجه به واردات بی رویه در سال های قبل، دپو برنج در انبارها و میزان تولید نیازی به واردات نداریم. درحالیکه وزارت جهاد با ارز نیما و ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومانی اجازه واردات را می دهد.

علی زاده شایق گفت: هم اکنون بخشی از برنج های سال قبل در انبارها مانده است و از آنجا که امکان نگهداری برنج بیش از یکسال وجود ندارد و فاسد می شود، واردات در حال انجام است.

کد خبر: ۲۶۴٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha