۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
رسیدن به خودکفایی محصولات راهبردی در ۱۰ سال آینده با تصویب سند امنیت غذایی
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اعلام کرد

رسیدن به خودکفایی محصولات راهبردی در ۱۰ سال آینده با تصویب سند امنیت غذایی

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به ضرورت خودکفایی در محصولات کشاورزی گفت: براساس سند ملی دانش‌بنیان امنیت غذایی، کشور تا ۱۰ سال آینده در محصولات راهبری کشاورزی به خودکفایی می‌رسد.

به گزارش بازار، سید مجتبی خیام‌نکویی در برنامه روزی نو (رادیو اقتصاد) با اشاره به تدوین سند ملی دانش‌بنیان امنیت غذایی گفت: این سند در راستای ایجاد یک انسجام کلی در حوزه امنیت غذایی کشور، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی با محوریت وزارت جهاد کشاورزی و مشارکت ۲۶ دستگاه در قوای سه گانه تدوین و تصویب شد.

وی با بیان این که با تصویب این سند ریل‌گذاری ۱۰ سال آینده حوزه‌ امنیت غذایی مشخص شد، تصریح کرد: بر اساس این سند کشور در افق ۱۴۱۱ در اکثر محصولات راهبردی به خودکفایی کامل یا ۹۰ درصدی می‌رسد.

خیام‌نکویی با اشاره به این که تدوین این سند الهام گرفته از رهنمودها و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در سیاست‌های برنامه‌ هفتم بوده است، افزود: تولید محصولات راهبردی جزو اولویت‌های کشور است و در دو سال گذشته بدون افزایش زیر کشت، ۶ میلیون تن افزایش تولید گندم داشته‌ایم و این نشان از ظرفیت بهره‌وری در کشور است.

وی به پتانسیل و ظرفیت موجود خودکفایی در محصولات راهبردی در کشور اشاره کرد و گفت: خودکفایی با افزایش بهره‌وری و افزایش ضریب نفوذ دانش امکان‌پذیر است تا به یک نقطه پایدار در تامین امنیت غذایی در محصولات راهبردی دست پیدا کنیم.

کد خبر: ۲۶۴٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha