اتاق ایران در کشورهای هدف، آژانس سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت راه‌اندازی می‌کند
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

اتاق ایران در کشورهای هدف، آژانس سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت راه‌اندازی می‌کند

رئیس اتاق ایران از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی آژانس‌های سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت در کشورهای هدف خبر داد و گفت: برنامه ما این است که در سال اول، دست‌کم در پنج نقطه دنیا این آژانس‌ها تأسیس شوند.

به گزارش بازار، حسین سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اتاق ایران با توجه به تجربه‌های ناموفق گذشته در تأسیس دفاتر تجاری، طرح تأسیس آژانس‌های سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت در کشورهای استراتژیک و هدف را دنبال می‌کند.

سلاح ورزی در نشست با رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه افزود: این آژانس سرمایه‌گذاری در یک کشور مشخص، با منابعی که به آن تزریق خواهد شد، متولی سرمایه‌گذاری در کشور هدف از سوی اتاق و بخش خصوصی خواهد بود. برنامه ما این است که در سال اول، دست‌کم در پنج نقطه دنیا این آژانس‌ها تأسیس شوند.

او افزود: این برنامه با مشارکت و مشورت اتاق‌های مشترک در هر کشور اجرا خواهد شد و ترکیه به عنوان یکی از کشورهای استراتژیک، جزء اولین مقاصد برای اجرای این طرح خواهد بود.

سلاح ورزی، با بیان اینکه اتاق‌های مشترک بازوی اجرایی اتاق ایران در حوزه بین‌الملل هستند، اظهار کرد: برنامه هیات رئیسه در دوره دهم این است که همه بخش‌ها اعم از اتاق‌های سراسر کشور، تشکل‌ها و اتاق‌های مشترک در قالب تقسیم‌کار ملی متناسب با توانمندی‌های خود فعال شوند.

او با تأکید بر اهمیت ترکیه، از واحد بین‌الملل اتاق ایران و اتاق مشترک خواست تا اقدامات خود برای تقویت روابط میان دو کشور را به کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه گره نزنند و تلاش خود را برای بهبود روابط بخش‌های خصوصی دو کشور انجام دهند.

مهرداد سعادت، رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه نیز با اشاره به وجود برخی مشکلات جدی در روابط میان این اتاق مشترک با اتاق ترکیه، گفت: درخواست ما این است که این مسائل در سطح اتاق ایران پیگیری شود.

او همچنین خواستار تجدیدنظر درباره ملاک‌های ارزیابی عملکرد اتاق‌های مشترک شده و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با پیگیری و همراهی اتاق ایران دفتر تجاری در استانبول تأسیس کنیم.

رئیس اتاق ایران در پاسخ به این درخواست، پیشنهاد تاسیس آژانس سرمایه‌گذاری و توسعه تجارت را مطرح کرد.

کد خبر: ۲۶۴٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha