۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
پنجمین دفتر کارنه تیر کشور در خرمشهر افتتاح شد
رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در گفتگو با بازار:

پنجمین دفتر کارنه تیر کشور در خرمشهر افتتاح شد

خرمشهر- موسوی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: پنجمین دفتر کارنه تیر کشور در این شهر افتتاح شد.

سیدمصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: خرمشهر در جنوب غربی ترین نقطه کشور و مجاورت با کشورهای عراق و کویت، امکان لجستیک چهارگانه ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی را دارا است. این شهر با قابلیت ترانزیت دریایی و زمینی به کشورهای عراق، کویت، عربستان، عمان، سوریه و دیگر کشورهای دور و نزدیک زمانی بزرگترین بندرگاه تجاری کشور به شمار می‌رفت.

وی افزود: راه اندازی پنجمین دفتر کارته تیر کشور با همکاری اتاق ایران که به واسطه بندر عظیم و مهم تر از آن مرز بین‌المللی شلمچه توان توسعه قابلیت ها و ظرفیت های لجستیکی کشور را خواهد داشت، با پیگیری اتاق بازرگانی خرمشهر صورت گرفت و امیدواریم با همت مسئولان و فعالان بخش خصوصی کمک شایانی به رونق و توسعه مضاعف تجارت کشور از طریق مرز زمینی شلمچه شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر عنوان کرد: عضویت کشور عراق و فعال سازی مجوز کنوانسیون تیر در این کشور در آینده ای نزدیک خرمشهر را با اتصال به مرزهای صفوان و عرعر و حوزه خلیج فارس و دریای مدیترانه از طریق کشورهای کویت، عربستان، قطر، امارات متحده عربی، عمان و سوریه به پایلوت ترانزیتی جنوب غرب کشور تبدیل خواهد کرد.

موسوی به لزوم تقویت زیرساخت ها و زمینه های ترانزیتی کشور اشاره کرد و گفت: ایجاد کریدورهای سبز در مسیرهای ترانزیتی منتهی به بنادر خشک و دریایی منطقه طرحی است که از هم اکنون باید به آن اندیشه شده و در دستور کار قرار گیرد. این بدان معنی است که کالایی که چه از طریق ریل و چه از طریق جاده وارد کشوری می‌شود، به واسطه کنترل از طریق سیستم های الکترونیکی نباید در مرزها معطل شود، مکانیسمی که غالبا توسط کشورهای همسایه ایران مورد استقبال قرار گرفته است.

موسوی توضیح داد: در حال حاضر ظرفیت بالقوه بالایی برای ترانزیت کالا از مسیر مرزها و گذرگاه های شلمچه و بندر خرمشهر به کشورهای دور و نزدیک وجود دارد. خوزستان می‌تواند یک منطقه امن و ارزان برای ترانزیت کالای این کشورها باشد.

کد خبر: ۲۶۴٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha