۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
رکود بازار جهانی طلا؛ سوئیس و بریتانیا صاحب بیشترین درآمد حاصل از طلای صادراتی جهان
بازار بررسی می کند؛

رکود بازار جهانی طلا؛ سوئیس و بریتانیا صاحب بیشترین درآمد حاصل از طلای صادراتی جهان

در حالی سوئیس بزرگترین صادر کننده طلا در جهان است که به همراه بریتانیا، ایالات متحده، هنگ کنگ و امارات متحده عربی بیش از ۶۰ درصد از فروش بین المللی طلا را بر عهده دارند.

بازار؛ گروه صنعت: در حالی که طبق گزارش های منتشر شده قیمت طلای جهانی امروز چهارشنبه (۲۷ دسامبر) ثابت بوده و بازار جهانی طلا در خاموشی به سر می برد، در حوزه صادرات طلا کشورهایی همچون سوئیس، بریتانیا، ایالات متحده، هنگ کنگ و امارات متحده عربی جزو برترین ها محسوب می شوند. به طوری که در مجموع این ۵ کشور بیش از ۶۰ درصد از فروش بین المللی طلا را بر عهده دارند.

در بحث صادرات طلا کشور سوییس سهمی ۲۳ درصدی از ارزش فروش جهانی دارد و بزرگترین صادر کننده از منظر ارزش صادرات طلا محسوب می شود

در واقع بر اساس گزارشی که در سایت تحلیلی Worldtopexports منتشر شده است، در بحث صادرات طلا کشور سوییس سهمی ۲۳ درصدی از ارزش فروش جهانی دارد و بزرگترین صادر کننده از منظر ارزش صادرات طلا محسوب می شود. از سوی دیگر سهم بریتانیا به عنوان دومین صادر کننده بزرگ طلا نیز از کل صادرات جهانی حدود ۱۷ درصد است و ایالات متحده هم سهمی ۸ و نیم درصدی دارد. این در شرایطی است که هنگ کنگ با حدود ۷ درصد و امارات متحده هم با ۵ و نیم درصد در رتبه های بعدی صادرات طلا جای دارند.

ارزش ۴۳۸.۸ میلیارد دلاری فروش جهانی طلای صادراتی کشورها

نکته قابل توجه اینکه طبق داده های منتشر شده در این گزارش، فروش جهانی طلای صادراتی همه کشورها در سال ۲۰۲۲ به ۴۳۶.۸ میلیارد دلار رسید این در حالی است که در آمد حاصل از طلای صادراتی جهانی در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۱۵.۴ میلیارد دلار بوده و به این ترتیب در پایان ۲۰۲۲ نسبت به ۲۰۲۱ بالغ بر ۵ درصد افزایش به ثبت رسیده است. ضمن اینکه فروش جهانی طلای صادرات در مدت نامبرده نسبت به سال ۲۰۲۱۸ که ارزش طلای صادراتی جهان ۳۰۰.۸ میلیارد دلار بوده نیز بالغ بر ۴۵.۲ درصد رشد داشته است.

جایگاه نخست ایالات متحده در صادرات مجدد طلا

همچنین طبق این گزارش بعد از ۵ کشور برتر نامبرده نیز کشورهایی همچون «استرالیا، سنگاپور، کانادا، ژاپن، پرو، روسیه، آلمان، تایلند، آفریقای جنوبی و برزیل» نیز در جایگاه ششم تا پانزدهم جای دارند. به این ترتیب این پانزده کشور از نظر ارزش صادراتی، حدود ۸۳ درصد از طلای صادراتی جهانی را حمل می کنند.

در این گزارش همچنین آمده است که ایالات متحده رهبر جهانی در صادرات مجدد طلا است به طوری که به عنوان مصال در سال ۲۰۲۲ در حوزه صادرات مجدد صادراتی به ارزش ۱۱.۹ میلیارد دلار رقم زدند.

امروز چهارشنبه ( ۲۷ دسامبر) بهای هر اونس طلا در ۲۰۶۶ دلار و ۸۶ سنت ثابت بود

همچنین در این حوزه صادر کنندگان آسیایی با دارا بودن ۲۴.۲ درصد از صادرات طلا در رتبه دوم قرار دارند. همچنین صادر کنندگان آمریکای شمالی سهمی ۱۲.۶ درصدی از بازار دارند و پس از آن نیز تامین کنندگان طلا در آفریقای با ۶.۷ درصد بازار در جایگاه بعدی جای دارند.

گفتنی است به گزارش کالا خبر، امروز چهارشنبه ( ۲۷ دسامبر) بهای هر اونس طلا در ۲۰۶۶ دلار و ۸۶ سنت ثابت بود و هر اونس طلای آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۰۷۸ دلار و ۲۰ سنت رسید.

کد خبر: ۲۶۴٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha