۴۰ همت پروژه در بندر شهید بهشتی چابهار به بهره برداری رسید
وزیر راه و شهرسازی:

۴۰ همت پروژه در بندر شهید بهشتی چابهار به بهره برداری رسید

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره برداری از ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بندر شهید بهشتی چابهار، گفت: اتصال به ریل چابهار به زاهدان، یونسی و سرخس، ارزش راهبردی این بندر را افزایش خواهد داد.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش امروز (چهارشنبه) در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: بزرگترین پروژه ریلی در تاریخ کشور قطعه زاهدان به چابهار است که تلاش می کنیم تا اواخر سال آینده این پروژه به طول کامل به بهره برداری برسد.

وی بیان‌داشت: این پروژه با کوه های سختی مواجه است، در همین راستا ۳۹ رشته تونل در این مسیر به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر پروژه راه سازی در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده و یا در حال اجرا است و با اجرای این پروژه‌ها، استان سیستان و بلوچستان به کارگاه بزرگ راهسازی تبدیل شده است.

وی یادآور شد: روز گذشته شاهد عملیات اجرایی قرارداد بین بخش خصوصی با بندر شهید رجایی چابهار به ارزش هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودیم و نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

بذرپاش گفت: دیروز همچنین تصمیم گرفته شد تا فاز دوم توسعه این بندر به کنسرسیومی از شرکت‌های داخلی با محوریت شرکت‌های حمل و نقل دریایی یا کشتیرانی واگذار شود.

وی ادامه‌داد: در این زمینه مذاکرات خوبی انجام شده تا هر چه سریعتر طرح توسعه فاز ۲ این بندر به وسعت ۴۰ هکتار آغاز شود.

این عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: بندر شهید رجایی چابهار ارزش بالایی در حوزه ترانزیت کالا دارد و اتصال آن به شبکه ریلی چابهار- زاهدان به ارزش آن خواهد افزود. بندری که نزدیکترین دسترسی را به بنادر و آب‌های آزاد و بین‌المللی دارد و با اتصال آن به محور کریدور چابهار و زاهدان و در ادامه یونسی و سرخس می‌تواند ارزش مضاعفی به این بندر ببخشد.

کد خبر: ۲۶۴٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha