۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
افزایش ۵.۹ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای در صنعت فولاد چین
انجمن فولاد چین خبر داد؛

افزایش ۵.۹ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای در صنعت فولاد چین

به گفته انجمن فولاد چین، مجموع انتشار گازهای گلخانه ای در صنعت فولاد چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال  ۲۰۲۲ به میزان ۵.۹ درصد افزایش یافته است.

بازار؛ گروه صنعت: بر اساس گزارش منتشر شده از سوی انجمن فولاد چین (CISA) مجموع انتشار گازهای گلخانه ای در صنعت فولاد چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۵.۹ درصد افزایش یافته است.

طبق این گزارش در مدت نامبرده، انتشار دی اکسید گوگرد در هر تن فولاد ۰.۲۲ کیلوگرم در تن، دود و گرد و غبار - ۰.۲۶ کیلوگرم در تن، اکسید نیتروژن - ۰.۴۳ کیلوگرم در تن بود.

افزایش ۳.۲ درصدی حجم کل آب مصرفی فولادسازان چینی

از سوی دیگر در این گزارش آمده است، حجم کل آب مصرفی فولادسازان در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ با ۳.۲ درصد افزایش در سال به ۸۰.۲۶ میلیارد متر مکعب رسید. به طور خاص، مصرف آب جدید سالیانه ۰.۹ درصد کاهش یافت، در حالی که استفاده مجدد ۳.۲ درصد در سال افزایش یافت. همچنین طبق داده های ایت گزارش، میزان استفاده مجدد از آب ۹۸.۲ درصد بوده که نسبت به سال قبل ۰.۰۷ درصد بیشتر است.

علاوه بر این طبق این گزارش، تولید سرباره فولاد توسط فولادسازان چینی برای ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ به ۷۶.۰۱ میلیون تن رسید که ۰.۱ درصد بیشتر از سال قبل است. ضمن اینکه تولید سرباره کوره بلند ۳.۲ درصد در سال افزایش یافت.

تولید ۹۵۲.۱۴ میلیون تنی فالد چین در ۱۱ ماهه ۲۰۲۳

گفتنی است همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، چین در نوامبر ۲۰۲۳ تولید فولاد را ۳.۸ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داد. با این وجود طبق گزارشی که مرکز نامبرده منتشر کرده است این کشور به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان، در ۱۱ ماه سال ۲۰۲۳، اتولید فولاد را ۱.۵ درصد در سال افزایش داد و به ۹۵۲.۱۴ میلیون تن رساند.

کد خبر: ۲۶۴٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha