۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
بازار فروش بافندگان فرش ایلام تضمین شود
نماینده مردم ایلام در مجلس:

بازار فروش بافندگان فرش ایلام تضمین شود

ایلام- نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به بالا بودن کیفیت فرش تولیدی ایلام، گفت: بازار فروش بافندگان فرش ایلام تضمین شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سارا فلاحی صبح امروز شنبه در جلسه فعالان بخش خصوصی حوزه تولید فرش دستباف استان ایلام با معاون مناطق محروم رئیس جمهور و رئیس مرکز ملی فرش ایران در یکی از کارگاه های قالی بافی ایلام خواستار تضمین بازار فروش بافندگان فرش دستباف استان ایلام شد و افزود: بیمه، سلامت و معیشت بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف ایلام مناسب نیست و امروز یأس بافندگان فرش برای ادامه این هنر نگران کننده است.

وی فرش را یکی از نشانه های تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران دانست و گفت: برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر ظرفیت‌های فرش دستباف ایلام در داخل و خارج از کشور، آماده همکاری و رایزنی جهت برگزاری نمایشگاههای تخصصی هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در شرایطی که صادرات نفت با مشکل مواجه شده است، باید نگاه به مقوله فرش استراتژیک باشد.

همچنین فرح ناز رافع به همراه رئیس سازمان صمت و معاون اقتصادی استانداری از کارگاه متمرکز  قالی بافی تحت نظارت اتحادیه روستایی فرش ایلام دیدن کرد و از نزدیک با مسایل و ویژگی های فرش آن منطقه آشنا شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در این بازدید تصریح کرد: قالی باید بر اساس سلیقه مصرف کننده تولید شود چراکه ذائقه مردم تغییر کرده است.

کد خبر: ۲۶٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha