۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
مراکز آموزشی مشهد برای دومین روز پیاپی تعطیل شد
در روز چهارشنبه؛

مراکز آموزشی مشهد برای دومین روز پیاپی تعطیل شد

مشهد- خیمه زدن جبهه گرد و غبار بر آسمان خراسان رضوی موجب شد تا کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار برای دومین روز متوالی فعالیت مراکز آموزشی و ورزشی را در مشهد تعطیل اعلام کند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ براساس اعلام کارگروه شرایط اضطری گرد و غبار خراسان رضوی که با ریاست اداره کل مدیریت بحران استانداری و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد نظر به وضعیت موجود و پایداری گرد و غبار فعالیت تمامی مراکز آموزشی اعم از دولتی و خصوصی در روز چهارشنبه و برای دومین روز متوالی در شهر مشهد تعطیل اعلام شد.

بر اساس این گزارش مدارس مناطق هفت گانه تبادکان، رضویه و احمد آباد در تمامی مقاطع در شیفت صبح و عصر به صورت غیر حضوری در بستر سامانه شاد برگزار می شود و همچنین تمامی فعالیت های ورزشی در فضای باز و بسته تعطیل اعلام شد.

در این راستا از افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده و مادران باردار خواسته شده تا از تردد در سطح شهر و هر گونه فعالیت بدنی، پیاده روی و یا پیگیری سایر امور روزمره خود جدا خودداری کنند.

مراکز آموزشی مشهد برای دومین روز پیاپی تعطیل شد

به گزارش خبرنگار بازار؛ در این کارگروه هم چنین از دستگاه های دولتی خواسته شده در صورت امکان با دورکاری کارکنان دارای بیماری های زمینه ای، تنفسی، قلبی و مادران باردار یا دارای فرزند زیر ۶ سال همکاری کنند.

کاهش هوای پاک در مشهد

مسئول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد در همین رابطه از کاهش تعداد روزهای هوای پاک امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و به میزان ۶۰ درصد خبر داد.

مسئول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد: امسال شاهد تجربه چندین روز کیفیت هوا در شرایط بسیار ناسالم و اضطرار بودیم و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تعداد روزهای دارای هوای بسیار ناسالم صفر بوده است

رضا اسماعیلی عنوان کرد: از ۲۸۰ روز سال جاری تاکنون شهروندان مشهدی فقط ۱۳ روز هوای پاک تنفس کردند، این درحالیست که این رقم در مدت مشابه پارسال ۳۲ روز بود.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ١٩٠ روز نیز شاخص کیفیت هوا در شرایط سالم بود که در مدت مشابه پارسال ١٨۴ روز بوده است.

اسماعیلی اذعان کرد: تا ابتدای دی ماه ۶٧ روز نیز در سال جاری کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و هشت روز در شرایط ناسالم برای همه اقشار بوده است

مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد با بیان اینکه امسال شاهد تجربه چندین روز کیفیت هوا در شرایط بسیار ناسالم و اضطرار بودیم افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تعداد روزهای دارای هوای بسیار ناسالم صفر بوده است.

کد خبر: ۲۶۴٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha