۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
صدور ۱۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده های تولیدی در استان همدان
مدیر کل استاندارد استان همدان عنوان کرد:

صدور ۱۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده های تولیدی در استان همدان

همدان - مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان از صدور ۱۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های تولیدی استان همدان از ابتدای سال جاری خبر داد.

محمد مددی در گفتگو با خبرنگار بازار از صدور ۱۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده‌های تولیدی استان همدان از ابتدای سال جاری خبر داد.

وی اظهار کرد: از ۱۶ پروانه صادر شده برای محصولات واحدهای تولیدی استان همدان تعداد ۱۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و یک پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی بوده است.

مددی اضافه کرد: این پروانه‌ها برای فرآورده‌های صنایع غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی، خودرو و نیرو محرکه و بسته بندی و سلولزی صادر شده است.

مدیرکل استاندارد همدان عنوان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درباره تحقق اقتصاد مقاومتی، برنامه سازمان ملی استاندارد ایران پوشش استاندارد و ترویج آن برای همه محصولات داخلی اعم از کالا و خدمات است و در راستای سند جامع نظام استانداردسازی، تحول رویکردی دارد و به جای تقسیم استانداردها به اجباری و اختیاری، به سمت جاری کردن رویکرد «هر محصول یک پیوست استاندارد» در حرکت است.

وی ادامه داد: این رویکرد یک الزام سیاستی به موجب بند ۲۴ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است و مطالبه استاندارد به صورت ملی مطرح و نظام خود اظهاری و خودکنترلی در شبکه تولید و توزیع نهادینه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رعایت استاندارد پیش‌نیاز جهش تولید است، گفت: تولید استاندارد و با کیفیت اصل مهمی در توسعه بازار محصولات است و رونق فضای اقتصادی و توسعه صادرات را به همراه دارد.

مددی بیان کرد: تولید کالاها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن، جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین‌شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

وی کاربرد علامت استاندارد ایران را نشانه تعهد تولیدکننده یا ارائه کالا بر اساس موازین و مقررات دانست و گفت: امسال با توجه به نتایج آزمون‌ها و عدم رعایت ویژگی‌های مندرج در استانداردها، موجب تعلیق هفت پروانه و ابطال ۱۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد شد.

کد خبر: ۲۶٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha