تخلیه‌ و بارگیری ۱۷۳ میلیون تن کالا در بنادر ایران با ۶ درصد رشدی
در ۹ ماهه امسال ثبت شد؛

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷۳ میلیون تن کالا در بنادر ایران با ۶ درصد رشدی

میزان تخلیه‌ و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای امسال تا پایان آذر، به رشد ۶ درصدی در هم سنجی با پارسال به ۱۷۲ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۵۱ تن رسید.

به گزارش بازار، میزان تخلیه کالاهای نفتی تا پایان آذر سال ۱۴۰۲ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۲۰ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۳۷۳ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل ۳۶ میلیون و ۴۶۲ هزار و ۳۷۳ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۵۷ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۷۴۶ تن بوده است.

برپایه این گزارش، میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان آذر امسال، معادل ۶۱ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۱۹۸ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۵۳ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۱۰۷ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۱۵ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۳۰۵ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۵.۳ درصدی در بخش کالاهای نفتی و رشد ۲۱.۳ درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی است.

جمع تخلیه‌و بارگیری کالاهای نفتی تا پایان آذر ۱۴۰۲، معادل ۸۲ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۷۱ تن و جمع تخلیه‌ و بارگیری کالاهای غیرنفتی ۹۰ میلیون و ۴۴ هزار و ۴۸۰ تن بوده است.

همچنین مجموع تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۱۷۲ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۵۱ تن بوده که حاکی از رشد ۶.۱ درصدی در بخش تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی، رشد ۸.۶ درصدی در بخش تخلیه‌ و بارگیری کالاهای غیرنفتی و رشد ۳.۵ درصدی در بخش تخلیه‌ و بارگیری کالاهای نفتی نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته است.

بر اساس گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، تخلیه‌ و بارگیری انجام شده در بخش عملیات کانتینری نیز تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۲، معادل یک میلیون و ۹۱۷ هزار و ۳۵۴ TEU (واحد شمارش کانتینر) بود که در قیاس با عملیات کانتینری در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۴.۳ درصدی نشان‌ می‌دهد.

کد خبر: ۲۶۴٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha