۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
موافقتنامه اوراسیا، فرصتی بزرگ برای صادرات اقلام صنعتی و دانش‌بنیان است
رئیس کل سازمان توسعه تجارت اعلام کرد

موافقتنامه اوراسیا، فرصتی بزرگ برای صادرات اقلام صنعتی و دانش‌بنیان است

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امضای موافقتنامه تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا فرصتی بزرگ در زمینه صادرات کالاهای با ارزش افزوده، دانش بنیان و صنعتی ایران به کشورهای عضو این اتحادیه است.

به گزارش بازار، مهدی ضیغمی افزود: امضای این موافقتنامه اولین تجربه کشور در حوزه تجارت آزاد است که با پنج کشور عضو اتحادیه اوراسیا آغاز می‌شود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت، اقتصاد ایران موازی و رقابتی نیست و تا حد زیادی مکمل است و به همین خاطر با امضای این موافقتنامه فرصت بسیار خوبی برای کشور فراهم می‌شود.

وی با اشاره به موافقتنامه تجارت ترجیحی که از سال ۱۳۹۷ به صورت آزمایشی میان ایران و کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا منعقد شد، گفت: در نتیجه مذاکرات طولانی در خصوص موافقتنامه تجارت آزاد که با همکاری تمام دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی از سال ۱۳۹۹ شروع شد، در نهایت موفق شدیم ۸۷ درصد کالاها را به تعرفه صفر برسانیم.

به گفته ضیغمی، این موضوع فرصت بسیار بزرگی برای صادرات کالاهای با ارزش افزوده، دانش بنیان و صنعتی ایران به کشورهای حوزه اوراسیا فراهم می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا افزود: ایران نیز می‌تواند برای تأمین کالاهای اساسی خود با استفاده از مزیت حسن همجواری، همسایگی و وجود یک بازار باثبات از این کشورها محصولات مورد نیاز خود را وارد کند.

کد خبر: ۲۶۴٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha