سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی برای توسعه فناوری‌های مالی
توسط بنیاد مستضعفان انجام می‌شود؛

سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی برای توسعه فناوری‌های مالی

بنیاد مستضعفان برای حمایت از استارتاپ‌های فین‌تک (فناوری‌های مالی) ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام خواهد داد.

به گزارش بازار، امروز (سه‌شنبه) نشست خبری سومین رویداد سرمایه‌گذاری از سری رویدادهای پل سرمایه‌گذاری با عنوان «فراگیری و فناوری مالی» در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برگزار شد.

یاسر خانی، مدیرعامل صندوق خطرپذیر سینا در این نشست خبری گفت: موسسه دانشمند به عنوان بازوی تحقیق و توسعه بنیاد مستضعفان مشغول فعالیت است و این صندوق نیز بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر این مجموعه مشغول فعالیت است.

وی افزود: این صندوق ۲ راهبرد اساسی دارد. یکی سرمایه‌گذاری در هلدینگ‌های بنیاد مستضعفان و دیگری سرمایه‌گذاری در پیشرفت مناطق محروم است. ما برای متمرکز کردن سرمایه‌گذاری‌های خود برگزاری سلسله رویدادهای پل سرمایه‌گذاری را برنامه‌ریزی کردیم.

خانی با بیان این‌که رویداد نخست در زمینه خوراک دام و بعدی مربوط به حمل‌ونقل بود، تاکید کرد: در رویداد اول روی یک شرکت خوراک دام سرمایه‌گذاری کردیم و اکنون جزو سرمایه‌گذاران آن هستیم. در رویداد بعدی در نهایت روی ۲ شرکت سرمایه‌گذاری انجام دادیم تا در زمینه حمل و نقل نیز کار کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت بنیاد مستضعفان در بیمه، فناوری و مسائلی از این دست فعال است، رویداد سوم را بر مبنای فراگیری و فناوری‌های مالی برگزار خواهیم کرد. رویداد چهارم نیز در حال برنامه‌ریزی است که بهمن امسال در زمینه هوش مصنوعی و کاربردهای آن در زنجیره‌های ارزش بنیاد برگزار می‌شود. این سلسله رویدادها چند بخش دارد. بخش نخست مربوط به سیاستگذاری است. بخش دیگر نوآوری در آن صنعت است و پس از آن داوری در جریان است. در نهایت در روز رویداد طرح‌های برتر برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شوند.

خانی ادامه داد: تا کنون فعالین بورس، بیمه و فناوری اطلاعات و شرکت‌های بنیاد برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند. با بیمه مرکزی رایزنی‌هایی انجام شده و به احتمال زیاد مرکز نوآوری بیمه مرکزی نیز در این رویداد فعال خواهد شد. در زمینه بورس، کانون کارگزاران بورسی فعال شدند و حضور فعال خواهند داشت. مرکز آموزش بورس و کارگزاری‌های مختلف نیز در این رویداد فعال شده است.

خانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره میزان آمادگی که برای سرمایه‌گذاری در توسعه شرکت‌های حوزه فین‌تک دارند، گفت: در سومین رویداد پل سرمایه‌گذاری، برای ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری روی شرکت‌هایی که ایده و محصولات جدید در زمینه بیمه، بورس و بانک حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارند، آمادگی لازم را داریم.

وی تاکید کرد: مدل سرمایه‌گذاری ما از نوع سهام‌محوری است. بسته به نوع شرکت بین ۵ تا ۴۹ درصد تملک سهام انجام می‌شود و نمایندگانی را شرکت‌ها قرار می‌دهیم تا نظارت و حمایت عملیاتی در آن بخش‌ها انجام شود. در بازه زمانی بین یک تا پنج سال این شرکت‌ها به بلوغ می‌رسند و سهام آن‌ها برگردانده می‌شود.

مدیرعامل این صندوق خطرپذیر افزود: در رویداد نخست ۳۵ طرح شرکت داشتند در رویداد دوم ۱۳۵ طرح ورودی داشتیم که بعد ارزیابی انجام شده درنهایت ۳ طرح نهایی و یک طرح برتر انتخاب شدند.

کد خبر: ۲۶۴٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha