۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی برای تکمیل کریدور ترانزیتی کشور
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور اعلام کرد

ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی برای تکمیل کریدور ترانزیتی کشور

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: ایران در حال حاضر ۱۰ هزار کیلومتر مسیر در دست اجرا دارد که ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن مسیر ریلی است.

به گزارش بازار، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربناها در بخش ریلی و جاده‌ای کشور ۱۰ هزار کیلومتر مسیرهای مختلف ریلی، جاده‌ای و آزاد راهی و راه اصلی را در دست اجرا دارد، گفت: اولویت ما در این بخش آن است که بتوانیم کریدورهای اصلی مورد نیاز برای تبادل بار و مسافر و برای ترانزیت سایر کشور را تکمیل کنیم تا کشورها از سرزمین ایران به عنوان یک حلقه ارتباطی استفاده کنند.

به گفته وی، در ابتدا باید بتوانیم کریدورهای باقی مانده را تکمیل کنیم که بخشی از این کریدورها در حوزه ریلی است که ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر است و باید ساخته شود که عموما در کریدورهای شمال به جنوب کشور قرار دارند.

او می‌گوید: بخش دیگری از این کریدورها در حوزه رفع گلوگاه‌ها هستند که به طور مثال گلوگاه جنوب غرب کشور است که مرکز کشور را از لرستان به خوزستان متصل می‌کند تا از ظرفیت بنادر خوزستان از طریق ریل استفاده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با تکمیل راه آهن چابهار -سرخس و راه آهن رشت-کاسیپن بخشی از کریدورهای ریلی و ترانزیتی کشور تکمیل خواهد شد.

او تاکید کرد: در بخش‌های زیرساختی کشور هیچ گونه نیازی به متخصصان خارجی نداریم و در بخش اجرا توسط پیمانکاران تمامی این اقدامات صورت می‌گیرد و ایران حتی آمادگی برای صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور را هم دارد.

کد خبر: ۲۶۴٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha