۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
پرداخت ۶۷ میلیارد تومان تسهیلات به چای‌کاران و صاحبان واحدهای تولیدی
رییس سازمان چای کشور خبر داد

پرداخت ۶۷ میلیارد تومان تسهیلات به چای‌کاران و صاحبان واحدهای تولیدی

رییس سازمان چای کشور، از پرداخت ۶۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت سرمایه‌ای و سرمایه در گردش به چای‌کاران و صاحبان واحدهای تولیدی از طریق صندوق حمایت از توسعه صنعت چای خبر داد.

به گزارش بازار، حبیب جهانساز بیان کرد: در سال جاری تاکنون ۶۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت شامل سرمایه‌ای و سرمایه در گردش به چای‌کاران و کارخانه‌ها چای‌سازی برای احیا، به‌زراعی، به‌سازی باغات، خرید نهاده‌ها و بیمه، بهداشتی کردن و خرید ماشین‌آلات چای‌سازی از طریق صندوق حمایت از توسعه صنعت چای پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات به‌صورت سرمایه‌ای و سرمایه در گردش با بازپرداخت ۱۵ و ۴ درصد پرداخت شد که تاکنون ۵ هزار و ۴۵۰ نفر از ذی‌نفعان این صنعت از این تسهیلات استفاده کرده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

جهانساز اظهار امیدواری کرد؛ با اجرای برنامه‌های کارشناسی شده و راهبردی سازمان چای کشور و احیای باغات چای رها شده در سال‌های آینده، شاهد افزایش چشمگیر تولید چای ایران باشیم.

رییس سازمان چای کشور تصریح کرد: با حمایت ویژه وزیر جهاد کشاورزی از صنعت چای کشور، طرح حمایت از خریداران چای داخلی و ارائه مشوق‌هایی نظیر اعطای مجوز ثبت سفارش به میزان دو برابر خرید داخلی در حال انجام است که انتظار می‌رود در صورت ثبات و ادامه این روند بتوانیم مابقی مطالبات چای‌کاران را به‌زودی پرداخت کنیم.

کد خبر: ۲۶۳٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha