۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
دو زیر مجموعه «فارس» بورسی می شوند
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس:

دو زیر مجموعه «فارس» بورسی می شوند

علی عسگری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: سهام پتروشیمی اروند و بخشی از پتروشیمی بندر امام در آینده نزدیک در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

به گزارش بازار، عبدالعلی علی عسگری، در اولین همایش تامین مالی و سرمایه گذاری گفت: یکی از زمینه های با اهمیت هر کشور موضوع سرمایه گذاری است که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود. و برای پیشرفت یک کشور، سرمایه گذاری، نیروی متخصص و حاکمیت قدرتمند لازم است.

مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نقش تامین سرمایه را یکی از راه های سرمایه گذاری و پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود:سه رکن اساسی سرمایه گذاری، تامین مالی، ساختار سرمایه و تخصیصات است که باید به دقت انجام شود.

به گفته وی ساختار سرمایه باید به گونه ای باشد که تنظیمات بین ایجاد بدهی و هزینه سرمایه حقوق مالکانه توازن برقرار شود.

عسگری در مورد تامین مالی هلدینگ خلیج فارس اظهارداشت: تامین مالی در پتروشیمی خلیج فارس به طور مستقیم از سود انباشته و آورده شرکا است. تامین مالی غیر مستقیم نیزتوسط بازارهای مالی و سیستم بانکی است که اگر بخواهیم آن را تفکیک کنیم یکی از آن ها بازار پولی و دیگری بازار سرمایه است.

وی ادامه داد:بازار پولی مبتنی بر بانک ها است که دیدگاه بلند مدت در آن وجود ندارد. دیدگاه شرکت تمرکز بر بازار سرمایه است که به دو طریق میتوان از این بازار تامین مالی کرد که یکی از آن ها بازار بدهی و دیگری اوراق ریالی و ارزی است.

انتشار ۲۰۰ میلیون دلار اوراق مرابحه
مدیرعامل هلدینگ خلیح فارس گفت: با کمک بانک ملت ٢٠٠ میلیون دلار اوراق مرابحه ارزی برای اولین بار در ایران منتشر کرده ایم. که در مرحله اول ١٠٠ میلیارد دلارآن تامین شده است.

وی تصریح کرد: در بازار تامین مالی غیر مستقیم ابزار های سرمایه مانند: افزایش سرمایه، عرضه شرکت ها در بورس وجود دارد.

مرتضی شاه‌میرزایی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی در اولین همایش سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی و تأمین مالی گفت: پتروشیمی صنعتی است که بالغ از ۹۵ درصد صنعت جهان به آن وابسته است و امروزه به دلیل کمبود منابع طبیعی به اجبار باید به سمت مصنوع جات این صنعت رویم و از طرفی نیز باید به صورت صحیح از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید یاد بگیریم از منابع خدادادی و دانش استفاده کنیم تا از ذخایر و مواد معدنی به درستی استفاده کنیم.

مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی اضافه کرد: قرار است تا پایان دولت یکی از مهمترین دغدغه‌های این حوزه که بومی سازی صنعت از طریق شرکت‌های دانش بنیان است محقق شود. امروز یکی از نقاط عطف صنعت پتروشیمی است زیرا از زمانی که از سال ۱۳۳۷ کلنگ پتروشیمی بر زمین خورد تا کنون زحمات فراوانی برای آن کشیده شده است.

به گفته وی صنعت پتروشیمی نیازمند توجه ویژه است و امروز در نقطه عطف این صنعت هستیم.

شاه میرزایی افزود: تأمین سرمایه گذاری یک کار حرفه‌ای است که باید با دقت انجام شود به همین دلیل من به عنوان یکی از اعضای کوچک صنعت از متخصصین خواهشمندم که فعالیت‌های حرفه‌ای انجام دهند تا از این تنگنا عبور کنیم.

کد خبر: ۲۶۳٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha