۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
۱۲۵ نشان تجاری پوشاک مصداق قاچاق کالا محسوب می شود
هشدار به مغازه داران استان سمنان:

۱۲۵ نشان تجاری پوشاک مصداق قاچاق کالا محسوب می شود

سمنان- طبق اعلام سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان ۱۲۵ نشان تجاری و برند پوشاک، در زمره کالاهای قاچاق خارجی محسوب شده و عرضه آنها مطالبق قانون ممنوع است.

به گزارش خبرنگار بازار، طرح تشدید بر نظارت بازار عرضه پوشاک در استان سمنان مقارن با آغاز ایام خرید های سال نو برای مردم از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت و همچنین اصناف استان سمنان آغاز شده است.

طبق اعلام سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان ۱۲۵ نشان تجاری و برند پوشاک، در زمره کالاهای قاچاق خارجی محسوب شده و عرضه آنها مطالبق قانون ممنوع است همچنین صمت سمنان اعلام کرده که با متخلفان در این حوزه برخورد جدی خواهد کرد.

رئیس سازمان صمت استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره اجرای طرح تشدید نظارت ها بر بازار پوشاک، گفت: به تمام مجموعه های صمت استان سمنان و همچنین اتاق اصناف و اتحادیه پوشاک دستور العمل های متقضی ابلاغ شده و اصناف ملزم به رعایت آن هستند.

یادگار احمدی با بیان اینکه در این طرح دستگاه های نظارتی مانند تعزیرات حکومتی و بازرسان اصناف و صمت و ... همراهی دارند، گفت: اقلامی که مصداق قاچاق محسوب می شود از مغازه های سراسر استان سمنان جمع آوری خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه واحد های صنفی باید زمان خرید از مبادی پخش مجوزهای قانونی را از فروشندگان طلب کنند در غیر این صورت برابر ماده ۱۸ قانون قاچاق کالا و ارز، با آنها برخورد خواهد شد، افزود: قاچاق به واسطه نابودی تولید داخل بسیار مورد توجه بازرسان صمت قرار دارد و با آن برخورد جدی می شود.

رئیس سازمان صمت استان سمنان گفت: بسیاری از پوشاک تولیدی کشورمان در مغازه ها با برند خارجی عرضه می شود که البته این موضوع نیز مصداق تخلف محسوب می شود.

به گزارش بازار، اتحادیه پوشاک استان سمنان هم به مغازه داران اعلام کرده که عرضه لباس خارجی در فروشگاه های استان ممنوعیت دارد و با متخلفان برخورد خواهد شد چرا که واردات پوشاک به واسطه وجود نمونه داخلی با کیفیت، ممنوع است.

این سیاست ها در راستای حمایت از تولید ملی صورت گرفته و البته اقبال آن از سوی مردم هم نیازمند فرهنگ سازی و حمایت از تولید داخل است همچنین باید توجه داشت که تولیدگران داخلی هم باید تلاش کنند تا کیفیت کالاهای تولیدی خود را ارتقا دهند.

کد خبر: ۲۶۳٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha