تشکیل کمیته ویژه برای تعیین تکلیف تاکسی‌های اینترنتی
شهردار تهران اعلام کرد

تشکیل کمیته ویژه برای تعیین تکلیف تاکسی‌های اینترنتی

زاکانی، شهردار تهران درحاشیه دویست و سومین جلسه شورای شهر تهران گفت: شهرداری باید درباره نرخ تاکسی‌های اینترنتی تصمیم بگیرد.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی شهردار پایتخت درحاشیه دویست و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اختلاف نظر درنرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی گفت: این اختلاف نظر ناظر بر صدور مجوزهاست که از وزارت صمت مجوز بگیرند و یا بر اساس قانون باید از شهرداری مجوز دریافت کنند که محل سوءاستفاده شده است.

زاکانی افزود: نظر ما این است که مجوز را از شهرداری بگیرند، اما از این موضوع سوء استفاده می‌شود بنابراین بنده موضوع را در هیئت دولت مطرح کردم و قرار شد کمیته‌ای شکل بگیرد واستدلال کنیم که مجوزها مبنی بر حمل و نقل عمومی است و باید شهرداری تصمیم بگیرد.

شهردار پایتخت در ادامه به موضوع زباله گردی هم پرداخت و گفت: در حوزه پسماند نیز اختلاف نظر وجود دارد و منجر به استثمار کودکان و پیدایش کولی کتفی‌ها شده که ما در کمیته‌های مربوطه عضو شدیم تا امور این دو حوزه را دنبال کنیم.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه امروز بیستمین سالروز زلزله بم است، افزود: امیدواریم با مصونیت بخشیدن، علاج مقابله با بحران‌ها را داشته باشیم در تهران چند دسته اقدام داریم که یک دسته مربوط با کالبد شهر است.

شهردار تهران تاکید کرد: ۱۷ درصد شهر به میزان ۱۳ هکتار ناپایدار است که بخشی از آن در بافت فرسوده قرار دارد.

علیرضا زاکانی افزود: بافت فرسوده با بافتی جایگزین می‌شود که با چارچوب‌های درست ساخته می‌شود و ایمنی، آسایش و رفاه را به دنبال خواهد داشت.

شهردار تهران با بیان اینکه بازیابی شناخت درباره ساختمان‌ها با محوریت ۱۶ هزار ساختمان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: نزدیک به دو هزار ساختمان بررسی شدند و مشخص شد که هریک چه وضعی دارند بنابراین علاوه بر نوسازی به دنبال بازسازی و مقاوم سازی هستیم.

شناسایی نقاط حادثه خیز و بحران‌زا در حوادث
علیرضا زاکانی افزود: گام سوم ما رفع خطر است که تمهیدات جدی صورت گرفته و عارضه یابی شده است به طوری که شناسایی نقاط حادثه خیز و بحران‌زا در مواقع حوادث توسط سازمان مدیریت بحران در حال انجام است.

شهردار تهران با اشاره به آموزش‌های گسترده ایمنی در تهران گفت: امروز تفاهم نامه‌ای بین شورا، شهرداری و هلال احمر منعقد شد تا آموزش‌ها در بهترین سطح و گسترده‌ترین جغرافیا دنبال شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه ما در حوزه کالبد شهر اقداماتی را انجام می‌دهیم، گفت: بهره مندی از لرزه‌نگارها را برای پیش بینی حواث زودتر از زمان وقوع دنبال کرده ایم تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

علیرضا زاکانی افزود:سازمان مدیریت بحران گلوگاه‌هایی داشت و سوله‌ها درگیر اموری غیر از بحران شده بود که پیگیری کردیم تا سوله‌ها کارکرد خود را داشته باشند.

شهردار تهران درباره حضور مجریان ذی صلاح در ساختمان‌ها هم گفت: در سال‌های اخیر تصمیمات سختگیرانه بسیار درستی گرفته و وظایف تفکیک شد که بخشی از آن برعهده شهرداری و بخشی برعهده سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی است.

علیرضا زاکانی افزود:ساخت و ساز جدید بر مبنای ایمنی و استحکام است. آنچه در مقررات ملی ساختمان وجود دارد باید اعمال شود و هرجا غیر از این عمل شود تخلف است. اگر استثنایی وجود داشته باشد از ظرفیت قانونی خود استفاده خواهیم کرد.

شهردار تهران با اشاره به نامه‌نگاری شهرداری با ارتش افزود: انتظار داریم فارغ از سلایق انچه در شهرداری می‌گذرد را علمی دنبال کنیم. در دوشان تپه، ده‌ها سال فرود هواپیما به دلیل وجود ساختمان‌های پیرامون انجام نشده و این مجموعه از حیث انتفاع خارج شده است.

امکان فرود پرنده‌های بال متحرک در دوشان تپه فراهم است
شهردار تهران با بیان اینکه ارتش، ستاد فرماندهی کل قوا و دستگاه‌های مربوطه به این موضوع اذعان دارند، گفت: ساخت شهری شرایط باند دوشان تپه را متفاوت کرده اینکه این اقتضا در زمان بحران ضروری است کاملا درست است.

علیرضا زاکانی افزود:در همین راستا با ارتش تفاهم کردیم که احیای این بافت به گونه‌ای باشد که باند برای پرنده‌های بال متحرک امکان بهره برداری داشته باشد، اما مانند گذشته امکان فرود پرنده‌های بال ثابت وجود ندارد.

باند فرود دوشان تپه حفظ می‌شود
شهردار تهران تاکید کرد: ما به عنوان مدیریت شهری دغدغه افزایش زمینه ارتقاء خدمات‌رسانی و ایمنی را داریم و در کمیسیون ماده پنج توجه به حفظ باند داشتیم و هیچ تغییری در آن انجام نخواهد شد.

علیرضا زاکانی افزود:این فضا بسیار گسترده است و فقط برای یک بخش آن تصمیم گرفتیم و آنچه فرض ثابت است، حفظ باند است.

طی مراتب طرح جامع ترافیک در کمیسیون مربوطه در شورا
شهردار تهران در خصوص تصویب طرح جامع ترافیک در شورا نیز گفت: طرح جامع ترافیک روال خاصی دارد و شهرداری تنظیم و تایید می‌کند و به شورای ترافیک استان می‌رود و در شورای عالی به تصویب می‌رسد.

علیرضا زاکانی افزود: این قاعده کار در تمام کشور است و با طرح تفصیلی و تنظیم حدود شهر متفاوت است در طرح جامع ترافیک هیچ الزامی دیده نشده و همه موارد مشخص است و در دفعات پیشین نیز به همین روند عمل شده است.

شهردار تهران افزود: در برنامه چهارم الزام برای ارجاع این طرح به شورا ایجاد شده و ما عین قاعده به شورا ارجاع دادیم و پنج مرتبه در کمیسیون مربوطه مراتب آن طی شد و آنچه رئیس شورا بر آن تاکید داشته عمل کرده ایم به طوری که بر اساس مر قانون عمل کرده ایم.

علیرضا زاکانی افزود: ناظر بر طرح جامع عمل کرده ایم و مهر امسال به کمیسیون تخصصی تقدیم شد و از آن تمکین کردیم و آنچه قانون می‌خواهد اجرایی کرده‌ایم.

زاکانی با بیان اینکه چارچوب قانونی بالادستی را با جزئیات دیده ام، گفت: اقدامات ما کاملا منطبق با قانون بوده است.

تبدیل ۱۵۴ قرارداد در حوزه پسماند به ۱۴ قرارداد
شهردار تهران همچنین گفت: در گذشته ۱۵۴ قرارداد پسماند داشتیم و در آن تعارض وجود داشت. یک قرارداد مربوط به زباله تر، یک قرارداد؛ زباله خشک و دیگر بخش‌ها برف‌روبی و سایر موارد هریک قرارداد مجزا داشتند که این باعث سوء استفاده شده بود.

علیرضا زاکانی افزود:کار بسیار بزرگی را سازمان مدیریت پسماند دنبال و قراردادها را تجمیع کرد قرار بر این شد شرکت‌های مشارکتی شکل بگیرد و در نهایت به ۱۴ قرارداد تبدیل شد و در ۱۰ منطقه عملیاتی شد و مابقی در آینده عملیاتی می‌شود تا بدین ترتیب تعارض را در شهر شاهد نباشیم.

شهردار تهران افزود: اقلام جمع آوری شده از سوی مافیا نیز بررسی شد و اختلاف نظری وجود داشت که در مسیر حل شدن کلی است و قرار شد مسیر را در راستای ایجاد خدمت دنبال کنیم.

کد خبر: ۲۶۳٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha