۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
افزایش تولیدات آبزی پروری در مازندران با بهره گیری از تجهیزات دانش بنیان
مدیرکل شیلات مازندران اعلام کرد؛

افزایش تولیدات آبزی پروری در مازندران با بهره گیری از تجهیزات دانش بنیان

بابلسر- کریم زاده، مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اقبال آبزی پروران برای استفاده از تجهیزات دانش بنیان گفت: این مساله سبب افزایش تولید در واحد سطح شده است.

قاسم کریم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اظهار این که طی یک دهه اخیر به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی، محدودیت منابع آبی و زمین با چالش هایی روبرو شدیم، افزود: برای رفع محدودیت ها باید از روش های نوین استفاده کنیم و در سال گذشته آبزی پروران از ۱۸ هزار دستگاه دانش بنیان استفاده کردند تا تولید را در واحد سطح افزایش دهند.

وی با عنوان این که استفاده از روش های سنی حداکثر سبب تولید سه تن محصول آبزی می شود، افزود: این درحالی که با استفاده از تجهیزات نوین میزان تولید به بیش از پنج تن در هکتار می رسد.

کریم زاده تصریح کرد: سه هزار و ۸۰۰ واحد آبزی پروری در استان وجود دارد و مراکزی نیز برای تولیدتخم های چشم زده در کشور و استان نیز وجود دارد.

وی با اظهار اینکه استقبال آبزی پروران از تولیدات دانش بنیان مطلوب است، گفت: ۱۱۳ تشکل صیادی در حوزه ماهیان خاویاری، کیلکا و استخوانی در استان وجود دارد و چهار هزار و ۲۰۰ صیاد نیز مشغول تلاش برای تامین پروتئین جامعه هستند.

کد خبر: ۲۶۳٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدصالح احدی DE ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 0
      این دستگاههای دانش بنیا کدام هستند میشه معرفی کنید ماهم استفاده بکنیم با تحریم پدر ما درامد و جیب شما پر شد هیچ دستگاه درست حسابی برای ابزی پروری وارد نمی شود دروغ بس است