۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
دستگاه بارگذاری تسریع‌شده روسازی در کشور ساخته می‌شود

دستگاه بارگذاری تسریع‌شده روسازی در کشور ساخته می‌شود

به‌منظور کاهش مشکلات ناشی از خرابی در روسازی‌های در حال اجرا و کاهش هزینه‌های بهسازی و نگهداری روسازی راه‌های کشور، دستگاه بارگذاری تسریع‌شده روسازی (APT) ساخته خواهد شد.

به گزارش بازار، امروز (دوشنبه) تفاهم‌نامه ساخت دستگاه بارگذاری تسریع‌شده روسازی (APT) و توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور امضا شد.

آزمایش‌های خودرو، مهندسی ژئوتکنیک، کالیبراسیون مدل‌های پیش‌بینی، ارزیابی ایمنی راه‌ها، ارزیابی پل، ارزیابی سیستم‌های زه‌کشی، آزمایشات زیست‌محیطی و تحقیقات حوزه حمل‌ونقل از کابردهای دستگاه بارگذاری تسریع‌شده روسازی (APT) است.

در آیین تبادل این تفاهم‌نامه محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: رویکرد این مرکز در دوره جدید وزارت راه و شهرسازی، اجرای نوآورانه و استفاده از فناوری‌های جدید در پروژه‌های ملی است.

وی بیان‌داشت: در این راستا مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربنایی کشور با هدف اجرای رویکردهای نوین اجرایی در حوزه راهسازی و روسازی، اقدام به انعقاد این تفاهم‌نامه کرده‌اند که بر اساس مفاد آن علاوه‌بر همکاری طرفین در مستندسازی و مدیریت دانش ساخت دستگاه بارگذاری تسریع‌شده روسازی (APT)، ارائه آموزش‌های لازم برای استفاده و کاربری دستگاه انجام می‌شود.

حیدری همچنین به ضرورت بازنگری و التزام اجرای دستورالعمل‌ها و مقررات منطبق با دانش روز دنیا در حوزه روسازی و راهسازی اشاره کرد و افزود: مرکز تحقیقات به عنوان بازوی علمی نظام فنی و اجرایی کشور همکاری خوبی با سازمان برنامه و بودجه کشور در تدوین و بازنگری نشریه‌های نظام فنی دارد و ترویج و استفاده از فناوری‌های نوین و الزامات آن مورد توجه قرارد دارد.

در ادامه این نشست تخصصی، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور با تاکید بر مدیریت دانش در حوزه راهسازی و روسازی راه‌های کشور به‌عنوان سرمایه عظیم ملی، خاطرنشان کرد: استفاده از روش‌های سنتی هزینه‌های هنگفتی به نظام اقتصاد پروژه‌های عمرانی کشور وارد می‌کند.

وی تاکید کرد: در این زمینه ارتقای دانش مجریان و ناظران پروژه‌ها، به روزرسانی ماشین‌آلات و تجهیزات و ارائه آموزش‌های لازم به عوامل اجرایی و چگونگی استفاده از این دستگاه‌ها، به‌روزرسانی ضوابط و مقررات و ایجاد الزام قانونی برای مجریان طرح‌ها و پروژه‌ها ضرورت دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌عنوان ماموریت خود بتواند گام مهم و موثری در زمینه ارتقا و توسعه در حوزه راهسازی و روسازی راه‌های کشور بردارد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، انجام مطالعات طراحی و ساخت دستگاه بارگذاری تسریع‌شده روسازی (APT) توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با حمایت مالی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور انجام می‌شود.

همچنین تشکیل کارگروه‌های مورد نیاز توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌منظور تحقیق و توسعه دستگاه بارگذاری تسریع‌شده روسازی (APT)، ارائه آموزش‌های لازم پس از ساخت دستگاه بارگذاری تسریع‌شده روسازی (APT)، نظارت عالی مرکز بر انتخاب مصالح نوین روسازی‌های مختلف با استفاده از دستگاه بارگذاری تسریع‌شده روسازی(APT )، تعریف، ارائه و برگزاری دوره‌های متنوع تخصصی و کارگاه‌های مختلف آموزشی و تدقیق پارامترهای طراحی روسازی راه‌های مختلف کشور، در قالب تدوین و بازنگری دستورالعمل و آیین‌نامه‌ها توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۶۳٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha