۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
رهاورد تجارت آزاد با ایران از زبان مقام اتحادیه اوراسیا

رهاورد تجارت آزاد با ایران از زبان مقام اتحادیه اوراسیا

رئیس هیات مدیره اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت موافقنامه تجارت آزاد حجم تبادلات میان ایران و کشورهای اتحادیه اوراسیا را ارتقا می‌دهد و به سطح تازه‌ای می‌رساند.

به گزارش بازار، میخائیل میاسنیکوویچ رئیس هیات مدیره اتحادیه اقتصادی اوراسیا روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با وزیر صمت ایران پس از امضای موافقتنامه تجارت آزاد در سن پترزبورگ گفت: «توافقی که امروز منعقد شد، بلندپروازانه است. به استناد این موافقتنامه عوارض گمرکی واردات تقریباً ۹۰ درصد از محصولاتی که بیش از ۹۵ درصد از تجارت متقابل ما را تشکیل می‌دهد، حذف خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت ویژه گسترش روابط میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران برای تمام کشورهای عضو خاطرنشان کرد: «تصور ما این است که تصویب این موافقتنامه در پارلمان‌های کشورهای عضو به طول نخواهد انجامید و در سریع‌ترین زمان ممکن شاهد اجرایی شدن توافق خواهیم بود».

به گفته میاسنیکوویچ، در حال حاضر باید کار عملیاتی برای شکل‌گیری سازوکارهای تجاری و سرمایه‌گذاری مفاد ذکر شده در موافقتنامه انجام شود.

الکسی اورچوک معاون نخست‌وزیر روسیه نیز در رابطه با امضای موافقنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: «طبق محاسبات ما، سطح فعلی توسعه روابط این اجازه را می‌دهد تا قبل از هر چیز در پرداخت عوارض گمرکی و تعرفه‌ها صرفه جویی شود».

به گفته وی، در اینجا تجارت ایران و روسیه به شکل قابل توجهی می‌توانند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند کسب و طبیعتا فرصت‌های بهتری برای ورود به بازار یکدیگر ایجاد خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۳٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha