پروژه احیای خاک‌های آلوده نفتی در گوره اجرایی شد
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران:

پروژه احیای خاک‌های آلوده نفتی در گوره اجرایی شد

یاسوج- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: پروژه احیای خاک‌های آلوده نفتی و ایجاد مزرعه زیستی در گوره که به عنوان قلب نفت ایران شناخته می شود، افتتاح شد.

به گزارش بازار، غلامرضا کمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در پروژه پالایش خاک، دو هزار و ۵۰۰ مترمکعب خاک آلوده با استفاده از روش های زیست پالایی، تجزیه شده و از مواد هیدروکربنی پاک می شود.

وی بیان داشت: یک هزار و ۲۵۰ مترمکعب خاک آلوده در ابتدای طرح، برای اجرای فرآیند پاکسازی به روش زیست پالایی انباشت شد.

کمالی با بیان اینکه خطوط لوله انتقال نفت این شرکت مساحتی به وسعت ۱۵۰ در ۴۰۰ کیلومتر را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: در گذشته، خاک‌ها عموما به عنوان پسماند صنعتی تلقی شده و پس از بی خطر سازی امحا می شدند اما در راستای عملکرد محیط زیستی و اجرای قانون حفاظت از خاک، این شرکت به عنوان یک واحد تولیدی و صنعتی مطابق با قانون خود را مکلف به اجرای پالایش خاک می دانیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: مطالعات پاکسازی و روش های پاکسازی بررسی و پاکسازی به روش حرارتی، پاکسازی با استفاده از سیال فوق بحرانی کربن دی اکسید، پاکسازی به روش انباشت زیستی و پاکسازی به روش تحریک زیستی بررسی و در نهایت با توجه به خصوصیات منطقه و با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی روش تحریک زیستی خاک برای پالایش انتخاب شد.

کد خبر: ۲۶۳٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha