۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
آیا رشد صادرات فولاد چین اختلافات تجاری جدیدی ایجاد میکند؟ | قیمت محصولات فولادی چین در حال کاهش است

آیا رشد صادرات فولاد چین اختلافات تجاری جدیدی ایجاد میکند؟ | قیمت محصولات فولادی چین در حال کاهش است

طبق آمار فولادسازان چینی در ۲۰۲۳ حدود ۹۰ میلیون تن محصولات فولاد صادر کردند و کارشناسان معتقدند صادرات این کشور به سطحی رسیده که بازارهای جهانی را مختل کرده و می تواند اختلافات تجاری جدید برانگیزد.

بازار؛ گروه صنعت: صادرات فولاد چین به سطحی رسیده است که بازارهای بین المللی را مختل کرده و می تواند اختلافات تجاری جدیدی را برانگیزد. این را «تومیو شیدا» ستون نویس در ستون نیکی آسیا نوشته است. در این گزارش آمده است، فولاد چین بازار آسیای جنوب شرقی را که یک مقصد صادراتی کلیدی برای فولادسازان چینی است، مختل کرده است. به ویژه، در سپتامبر ۲۰۲۳، صادرات محصولات فولادی چین به تایلند حدود ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت، عرضه به مالزی حدود ۸۰ درصد در سال و به ویتنام بیش از چهار برابر شد.

بر اساس این گزارش، در حالی انجمن آهن و فولاد اندونزی برای حفاظت از صنعت با دولت لابی کرد و ویتنام شروع به بررسی اقدامات تجاری کرده که کشورهای آمریکای جنوبی و خاورمیانه که حجم زیادی از فولاد چین را نیز مصرف می کنند، هوشیارتر می شوند.

تولید فولاد در چین نشانه هایی از کُندی را نشان می دهد و قیمت محصولات فولادی در حال کاهش است. با این حال، عرضه مازاد به کمک یوان ضعیف به بازار بین المللی هدایت می شود

روند کاهشی قیمت محصولات فولادی در پی کاهش تولید فولاد چین

همزمان، تولید فولاد در چین نشانه هایی از کُندی را نشان می دهد و قیمت محصولات فولادی در حال کاهش است. با این حال، عرضه مازاد به کمک یوان ضعیف به بازار بین المللی هدایت می شود.

طبق این گزارش، از آنجایی که چین صادرات فولاد خود را افزایش می دهد، دوباره بر روی محصولات با ارزش افزوده بالا تمرکز می کند و فولاد سازان کشورهای توسعه یافته مانند «ژاپن» را تحت فشار قرار می دهد. صادرات محصولات فولادی چین به آن کشور در ماه های ژانویه تا اکتبر ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است که نسبت به بازارهای آسیای جنوب شرقی افزایشی اندک نشان می دهد. با این حال، صادرات برخی از محصولات، مانند «فولاد گالوانیزه گرم»، حول اوج های تاریخی در حال چرخش است و صعودی است.

این در حالی است که در اواخر اکتبر، کشور ترکیه اقدام به اعمال عوارض ضد دامپینگ برای فولاد نورد گرم کرد و این نه تنها در مورد فولاد چین بلکه از هند، روسیه و ژاپن نیز صدق می کند. همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، شرکت های فولادی چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ صادرات محصولات فولادی را ۳۵.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش دادند و تا ۸۲.۶۶ میلیون تن رساندند.

کد خبر: ۲۶۳٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha