۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
ارزش فعلی بازار صندوق‌های طلای بورس کالا به حدود ۲۰ همت رسید
مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس‌ کالا:

ارزش فعلی بازار صندوق‌های طلای بورس کالا به حدود ۲۰ همت رسید

مدیر صندوق‌های کالایی بورس کالا گفت: ارزش فعلی بازار صندوق‌های طلای بورس کالا نزدیک به ۲۰ همت است و برنامه‌ریزی شده تا پایان سال آینده به بالای ۱۰۰ همت برسد.

به گزارش بازار، رحمان آراسته، مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا گفت: روند توسعه صندوق‌های کالایی یک روند رو به رشد است و برنامه بورس کالا در راستای گسترده‌تر شدن این صندوق‌ها و ابزارهای مبتنی بر آن‌ها است.

او در رابطه با صندوق‌های طلا در بورس کالا گفت: اکنون درخواست جدیدی برای صندوق‌های طلا نداریم، اما می‌توان گفت تقریبا به یک بلوغ کلی در صندوق‌های طلا رسیدیم و برنامه اصلی بورس کالا توسعه معالات همین صندوق‌های فعلی است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد:اکنون ارزش فعلی بازار صندوق‌های طلای بورس کالا نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان است و برنامه ریزی شده تا پایان سال آینده مارکت(بازار) این صندوق‌ها به بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برسد و فکر می‌کنیم بتوانیم یک نقدینگی خوبی از بازار و معاملات غیر رسمی را جمع و وارد این صندوق‌ها کنیم.

او گفت: در کل می‌توان نتیجه گیری کرد صندوق‌های طلای بورس کالا کمک زیادی به جذب نقدینگی، کاهش حباب سکه و حذف نقدینگی بازارهای غیر رسمی و حتی حذف سفته بازی مخرب خواهند کرد و باتوجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در آینده نزدیک تنها بازار رسمی باشیم که نقدینگی سرگردان کشور را به سمت بازار طلا هدایت کنیم.
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

کد خبر: ۲۶۳٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha