۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
کانکس سرویس بهداشتی(سرویس پیش ساخته) و کانکس حمام

کانکس سرویس بهداشتی(سرویس پیش ساخته) و کانکس حمام

کانکس‌های سرویس بهداشتی بر اساس متریال مورد استفاده در دیواره‌ها، سقف و کف، به چند دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند.

به گزارش بازار، کانکس، نوعی سازه‌ی پیش‌ساخته‌ی فلزی است که با استفاده از یک چهارچوب آهنی و دیواره‌های مختلف ساخته می‌شود. همانطور که از نام آن پیداست، کانکس سرویس بهداشتی، نوعی کانکس است که با در نظر داشتن کاربری سرویس بهداشتی طراحی، ساخته و تجهیز می‌شود. این سازه‌ها در شرایط و فضاهای متعددی کاربرد دارند. برای نمونه، می‌توان به پارک‌ها، مساجد، مراسمات مذهبی، فستیوال‌ها و رویدادها اشاره کرد.

انواع کانکس سرویس بهداشتی

کانکس‌های سرویس بهداشتی بر اساس متریال مورد استفاده در دیواره‌ها، سقف و کف، به چند دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند:

کانکس سرویس بهداشتی ساندویچ پانل

این دسته از کانکس‌های سرویس بهداشتی به دلیل استفاده از ورق‌های ساندویچ پانل در دیواره‌ها، سقف و کف، مقاومت بسیار بالایی دربرابر ضربه، رطوبت، دما و صدا دارند. مشخصا به دلیل قیمت بالاتر مواد اولیه و شرایط ویژه‌ی ساخت کانکس با استفاده از این متریال، قیمت نهایی این سازه‌ها بالاتر از نمونه‌های ورقی است.

کانکس سرویس بهداشتی ورقی

کانکس‌های ورقی، با استفاده از ورق‌های نسبتا نازک و تک لایه‌ی فلزی ساخته می‌شوند. هزینه‌ی پایین ساخت را می‌توان اصلی‌ترین جذابیت آن‌ها دانست. عمر این سازه‌ها به مراتب کوتاه‌تر از کانکس‌های ساندویچ پانل است.

سرویس بهداشتی کانتینری

کانتینر سرویس بهداشتی، نوعی سازه پیش‌ساخته بر اساس کانتینر است. این سازه، از نظر ساختاری با دیگر انواع کانکس سرویس بهداشتی متفاوت است. برخلاف دیگر انواع کانکس که با استفاده از یک چهارچوب آهنی و دیواره‌های پرچ شده ساخته می‌شوند، کانتینر سرویس بهداشتی در واقع یک کانتینر تغییر کاربری داده‌شده است. استراکچر اولیه کانتینر در این سازه‌ها حفظ شده و در صورت نیاز، در دیواره‌های جانبی تغییراتی مثل نصب درب‌های جدید انجام می‌شود. مقاومت اولیه‌ی کانتینرها در برابر رطوبت، آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای ساخت سرویس بهداشتی و حمام تبدیل می‌کند. علاوه بر موارد ذکر شده، ساختار کانتینری این سازه، سادگی حمل و نقل و عمر طولانی آن را تضمین می‌کند.

کانکس سرویس بهداشتی(سرویس پیش ساخته) و کانکس حمام

مزایای کانکس سرویس بهداستی

کانکس‌های سرویس بهداشتی به دلیل ساختار ویژه‌ی خود و قالب کانکسی، از مزایای متعددی برخوردارند. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

امکان جابه‌جایی و حمل و نقل آسان

به‌طور کلی کانکس‌ها با در نظر داشتن امکان جابه‌جایی ساخته می‌شوند. جاقلابی‌های استاندارد در هر چهار گوشه، ساختار بدون زیربنا و وزن مناسب آنها امکان بارگیری و حمل آسان آن‌ها را ایجاد می‌کند. قابلیت جابه‌جایی، به کانکس‌ها اجازه می‌دهد تا در ایونت‌ها، مراسمات مذهبی و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار بگیرند.

هزینه‌ی ساخت پایین

هزینه‌ی ساخت یک سرویس بهداشتی کانکسی و حتی کانتینری، به‌صورت مشهودی پایین‌تر از ساخت یک سازه‌ی سنتی دارای زیربنا و بر پایه‌ی آجر است. همین مسئله باعث محبوبیت کانکس‌ها در بسترهایی مانند پارک‌ها و اماکن زیارتی شده‌است.

کانکس سرویس بهداشتی(سرویس پیش ساخته) و کانکس حمام

زمان کوتاه ساخت

ساخت چهارچوب فلزی، پرچ دیواره‌ها و سقف، ساخت کف و حتی تجهیز یک کانکس سرویس بهداشتی، سریع‌تر از ساخت مراحل اولیه یک سازه آجری قابل انجام است. این زمان در سازه‌های کانتینری، حتی از کانکس‌ها نیز کوتاه‌تر است.

مشخصات فنی کانکس سرویس بهداشتی

در ساخت شاسی این کانکس‌ها، از پروفیل آهن با زخامت ۵ میلی‌متر استفاده می‌شود. همین موضوع، باعث استحکام بالای کانکس‌ها می‌شود. علاوه بر آن، در ساختار کف کانتینر، تیرآهن‌های ۱۴، ۱۶ و یا ۱۸ به‌کار می‌رود تا شاسی سازه طی حمل و نقل و استاده طولانی‌مدت آسیب نبیند. درب‌هایUPVC، پنجره‌های دوجداره و فن‌های استاندارد از دیگر مشخصات این سازه‌ها هستند. سیستم لوله‌کشی سازه‌ها نیز به نسبت تعداد چشمه‌ی سرویس بهداشتی متغیر است.

کانکس سرویس بهداشتی(سرویس پیش ساخته) و کانکس حمام

ابعاد کانکس سرویس بهداشتی

کانکس‌های سرویس بهداشتی عموما در ابعاد ۶ متری و ۱۲ متری ساخته می‌شوند. علت این موضوع، ابعاد استاندارد و مناسب جهت حمل با تریلی است. درواقع عامل تعیین کننده در کانکس سرویس بهداشتی، تعداد چشمه‌ی آن است. این موضوع تعداد کاربران، هزینه‌ی ساخت و ابعاد کانکس را تعیین می‌کند.

قیمت کانکس سرویس بهداشتی

مثل انواع دیگر کانکس، قیمت کانکس سرویس بهداشتی نیز به متغیرهای متعددی وابسته است. امکانات رفاهی مثل خشک‌کن دست، درب اتوماتیک، شیرهای آب خودکار و مواردی از این دست، در کنار تعداد چشمه‌ی سرویس بهداشتی، مهمترین عوامل تعیین کننده‌ی این قیمت هستند. علاوه بر موارد ذکر شده، متریال مورد استفاده مثل لوله‌کشی‌ها نیز در قیمت نهایی کانکس‌های سرویس بهداشتی موثراند.

کانکس سرویس بهداشتی(سرویس پیش ساخته) و کانکس حمام

کانکس حمام

کانکس‌های حمام، عموما برای تامین رفاه نیروهای مستقر در کمپ‌های زیستی ساخته می‌شوند. به‌علت نیاز سازه با کاربری حمام به مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت، کانکس حمام تنها با استفاده از ورق‌های ساندویچ پانل و یا با ساختار کانتینری ساخته می‌شود. عایق‌بندی، لوله‌کشی و سیم‌کشی مقاوم در برابر رطوبت از مهم‌ترین موارد در ساخت یک کانکس حمام باکیفیت است.

جمع‌بندی

کانکس سرویس بهداشتی، نوعی سازه‌ی فلزی با کاربری مشخص است که می‌تواند در برطرف کردن نیازهای یک مجموعه، بسیار موثر باشد. این سازه‌ها در سه‌نوع اصلی پانلی، ورقی و کانتینری ساخته می‌شوند. امیدواریم این مقاله به شناخت بیشتر شما از انواع کانکس‌های سرویس بهداشتی و حمام کمک کرده باشد.

کد خبر: ۲۶۳٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha