۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
کنترل‌پذیری مصرف آب و برق همه چاه‌های کشاورزی تا پایان سال
مدیرعامل توانیر خبر داد

کنترل‌پذیری مصرف آب و برق همه چاه‌های کشاورزی تا پایان سال

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: تاکنون ۹۵ درصد چاه‌های کشاورزی کنترل‌پذیر شده‌اند که تا پایان سال تکمیل می‌شود.

به گزارش بازار، آرش کردی در بازدید «صفدر نیازی شهرکی» معاون وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه از مرکز پایش صنعت برق، بهره‌گیری این صنعت از جدیدترین نسل کنتورهای هوشمند در شبکه توزیع برق کشور را مورد اشاره قرارداد و اظهار کرد: دسترسی به اطلاعات جزئی بارهای مصرفی و ارتباط دوسویه و لحظه‌ای با مشترکان از قابلیت‌های نسل جدید کنتورهای فهام است.

«حمیدرضا پیر پیران» معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز در این دیدار نسل دوم کنتورهای هوشمند مورداستفاده در صنعت برق را جدیدترین نسل این فن آوری در جهان دانست که ضریب خطای اندازه‌گیری انرژی در این تجهیزات بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به قابلیت رصد رفتار مصرفی به تفکیک هر مشترک در مرکز پایش صنعت برق، گفت: کنترل‌پذیری همه مشترکان صنعتی از جمله صنایع خارج از شهرک‌های صنعتی تا تابستان سال آینده محقق می‌شود.

«صفدر نیازی شهرکی» معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران ارشد توانیر و وزارت جهاد کشاورزی با حضور در مرکز پایش صنعت برق، قابلیت‌های این مرکز و امکانات سامانه دوسویه آب و برق باهدف مدیریت توأمان مصرف آب و برق چاه‌های کشاورزی از طریق این مرکز را موردبحث و بررسی قرار دادند. در این بازدید دو طرف بر ایجاد کارگروه مشترک برای پیگیری سازوکارهای موردنیاز تأکید کردند.

کد خبر: ۲۶۳٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      3 1
      این کنترل پذیری نابود کننده کشاورزی است وقتی تورم و گرانی بی داد میکند فقط محصولات کشاورزی است که مناسب و ارزان بدست مردم می‌رسد و این هم مدیون فقط کشاورزان است که که خود مثل شمع می سوزند تا بقیه روشنایی داشته باشند حال جهاد با اقدامات نسنجیده تیشه بر ریشه کشاورزی میزند تا روزی مصرف کننده که همان مردم باشند متوجه بشوند که اون وقت دیر شده باشد
    • علی اصغر IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      4 1
      مدیریت توامان آب و برق یک کار غیر کارشناسی مباشد و در صورت اجرا کشاورز هيچگونه توانایی در مدیریت کشت ندارد ...هزاران رحمت بر کمونیست
    • حسن اینانلو IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      0 1
      سلام مدیریت مصرف برق راازطریق افزایش قیمت آن به مصرف کننده انتقال دهید بسیارکارآمدوارزانتر وعملی تراست
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      0 0
      چرا در زمستون سرد که ابیاری در مناطق سردسیر به هیچ وجود منطقی نیست، ادارات آبیاری هیچ اقدامی جهت خاموشی چاههای کشاورزی انجام نمیدن، من به اداره آبیاری و جهاد کشاورزی شهرستان بافت، جهت خاموشی چاههای کشاورزی منطقه دشتاب چندین بار زنگ زدم ولی هیچی نشد، در عوض در تابستان که فصل درآمد کشاورز هست، 6ساعت خاموشی میزنن، آخه این چه منطقی هست، در فصل سرما خاموشی نیست؟ ولی تابستون اصرار دارن، نمیدونم، همش شده مسخره بازی.