۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
نوسازی بافت‌های فرسوده در سکونتگاه‌های غیر رسمی در ۹ استان
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

نوسازی بافت‌های فرسوده در سکونتگاه‌های غیر رسمی در ۹ استان

رئیس بنیاد مسکن گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده در سکونتگاه‌های غیر رسمی در ۹ استان انجام شده و این واحدها به صورت غیر قانونی ساخته شده که باید ساماندهی شود.

به گزارش بازار، غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن گفت: ساماندهی و بهسازی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی در حیطه وظایف وزارت راه وشهرسازی است که در راستای آن ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار در تشکیل شد.

به گفته وی با توجه به تجربیات بنیاد مسکن در حوزه ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی طی سال های گذشته در ۹ استان و ۱۵ شهرستان تفاهم نامه امضا شده است.

صالحی بیان کرد: در همین راستا ستادهایی را تشکیل داده ایم تا بافت های ناکارآمد و چگونگی تصرف این واحدهای غیر مقاوم را بررسی کنیم چراکه بخش عمده ای از این واحدها غیر قانونی و خارج از حریم شهرها شکل گرفته بود حتی بسیاری از این واحدها هم پروانه ساخت ندارند بنابراین برای دسترسی به آنها اقداماتی تعریف شده است.

رئیس بنیاد مسکن افزود: سکونتگاه های غیر رسمی به صورت قانونی و خارج از محدوده و در حریم شهرها شکل می‌گیرند؛ بنیاد مسکن موظف به ساماندهی این سکونتگاه ها است.

وی بیان کرد: دو چالش مهم و ناپایدارکننده شهری سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده است و در سکونتگاه‌های غیررسمی که عمدتا در اطراف کلانشهرها شکل گرفته کار مقداری سخت‌تر از بافت‌های فرسوده است؛ زیرا در بافت‌های فرسوده زیرساخت‌ها موجود است و ضوابط و مقررات رعایت شده است. در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ای، ساخت و سازها غیرمجاز و فاقد استحکام است، عمدتا سرانه‌ها رعایت نشده و اختلاف طبقاتی عمیقی نیز در این مناطق وجود دارد.

صالحی گفت: با توجه به اینکه در حاشیه روستاها و حریم کلانشهرها زمین در اختیار داریم یا زمین مسکن محرومان را از طریق وزارت راه و شهرسازی تملک می‌کنیم امکانات بیشتری برای کسانی که در موضوع ساماندهی قرار می‌گیرند تامین می‌کنیم. به خیلی از افراد زمین اختصاص می‌دهیم، به برخی واحد مسکونی می‌دهیم و با کمک اعتبارات دولتی، منابع خیرین و اعتبارات حساب صد امام (ره) این افراد را ساماندهی می‌کنیم.

کد خبر: ۲۶۳٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha