۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
۶۷ درصد ظرفیت تولید کود در کشور بلااستفاده است
نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان کودهای کشاورزی:

۶۷ درصد ظرفیت تولید کود در کشور بلااستفاده است

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان کودهای کشاورزی گفت: پتانسیل تولید سالانه ۳ میلیون تن کود در کشور وجود دارد، اما تنها یک میلیون تن آن محقق شده است.

به گزارش بازار، صیاد فرهادی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کودهای کشاورزی در نشست خبری دهمین نمایشگاه بین‌المللی نهاده‌های کشاورزی گفت: علی رغم آنکه میزان تولید کود کشور بیش از نیاز بوده است، اما با این وجود واردات انجام می شود.

او با بیان اینکه اکثر واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت دارند، افزود: تا هنگامی که کارخانجات این حوزه با تمام ظرفیت فعالیت نداشته باشند، تولید توجیه اقتصادی ندارد.

فرهادی ادامه داد: توان تولید داخل در انواع کود و سم بالاست، اما در بازار مصرف، نیاز به ترویج بیشتر در بین بهره برداران وجود دارد.

در ادامه این نشست حسن نعمت طلب، نایب رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کودهای کشاورزی گفت: نگاه مسئولان کشاورزی به محصولات داخلی مربوط به یک دهه قبل بوده است، در حالیکه امروز واحدهای تولیدی رشد زیادی داشته‌اند.

او افزود: تولیدات با نظارت مؤسسه آب و خاک انجام می‌شود و تولیدکنندگان میزان فلزات سنگین را در محصولات به حداقل ممکن کاهش داده‌اند.

نعمت طلب ادامه داد: بنابر آمار توان تولید داخل کود، سالانه ۳ میلیون تن بوده که تاکنون تنها یک میلیون تن آن محقق شده است.

نایب رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کودهای کشاورزی با بیان اینکه ۶۷ درصد ظرفیت تولید داخل کود بی استفاده مانده است، گفت: اکنون آمار برآورد شده از سوی مؤسسه آب و خاک از میزان نیاز داخل با عدد استفاده شده در بازار مصرف، فاصله زیادی دارد که این اختلاف با ترویج باید کاهش یابد.

کد خبر: ۲۶۳٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha