۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
وضعیت بازار جهانی اوره

وضعیت بازار جهانی اوره

با توجه به مناقصه هند قیمت ها در خاورمیانه کمی تقویت شد و به نظر می‌رسد قیمت اوره در مناطق دیگر از این سطح پایین تر نخواهد آمد.

به گزارش بازار، درست زمانی که به نظر می رسید بازار اوره با حال نامناسب به استقبال کریسمس می‌رود، دولت هند هدیه ای را به همراه داشت و پیش از انتظارات، مناقصه جدیدی برای خرید اوره صادر کرد. البته تا چهارم ژانویه برای دیدن نتیجه‌ی این مناقصه باید صبر کرد. اما انتشار این خبر برای توقف کاهش قیمت اوره کافی بود. به نظر می‌رسد در این مناقصه حدودا یک میلیون تن اوره توسط شرکت NFL هند خریداری شود که با توجه به محدودیت صادرات توسط چین (پیشبینی می‌شود تا سه ماه ابتدای سال ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد)، تقاضای ایجاد شده ناشی از این مناقصه از طریق خاورمیانه و روسیه پاسخ داده شود.

با توجه به مناقصه هند قیمت ها در خاورمیانه کمی تقویت شد و به نظر می‌رسد قیمت ها در مناطق دیگر از این سطح پایین تر نخواهد آمد.

آرگوس بازار ۳۰-۶۰ روز آینده را با توجه به برگزاری مناقصه هند، ثابت ارزیابی می‌کند. پیشبینی می‌شود قیمت این محصول در آمریکا و برزیل در سطوح پایین باقی بماند و قیمت ها در خاورمیانه کمی تقویت شود. به نظر می‌رسد مازاد عرضه‌ی روسیه نیز کمی به بازار هند راه می‌یابد.

اما در ایران نیز قیمت ها همچنان نزولی است. تولید کنندگان ایرانی هفته‌ گذشته محصولات خود را در قیمت ۳۱۰ دلار بفروش رساندند. در این هفته برای کاهش سطح موجودی خود، قیمت‌های پیشنهادی را کاهش داده و در قیمت ۲۸۰-۲۸۵ دلار محصولات خود را بفروش رساندند.

وضعیت بازار جهانی اوره

کد خبر: ۲۶۳٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha