۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
حمله‌ به یک کشتی دیگر در سواحل یمن

حمله‌ به یک کشتی دیگر در سواحل یمن

مرکز تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) از حمله به یک کشتی در تنگه باب‌المندب، در حدود ۴۴ مایل دریایی سواحل یمن خبر داد.

به گزارش بازار، مرکز تجارت دریایی انگلیس شنبه شب اعلام کرد گزارش‌هایی از حادثه امنیتی جدید در تنگه باب‌المندب واقع در جنوب غربی یمن دریافت کرده است.

امروز همچنین اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس وابسته به نیروی دریایی این کشور از هدف قرار گرفتن یک کشتی در اقیانوس هند خبر داد.

مرکز هماهنگی تجارت دریایی انگلیس در بیانیه‌ای در پلتفرم «ایکس» اعلام کرد، مرکز هماهنگی تجارت دریایی انگلیس، اطلاعاتی مبنی بر حمله پهپادی به یک کشتی که منجر به انفجار و آتش‌سوزی در فاصله ۲۰۰ مایل دریایی، جنوب غربی شهر وراوال هند شد، دریافت کرده‌ است.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت در نوار غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داد. در پی توقیف یک کشتی رژیم صهیونیستی توسط ارتش یمن و هدف قرار گرفتن چند کشتی دیگر این رژیم، رسانه‌های عبری زبان، یمن را یک تهدید راهبردی برای رژیم اشغالگر ارزیابی کرده‌اند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر تاکید کرده بود: «تا پایان تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه برادران فلسطینی، به عملیات نظامی علیه دشمن ادامه می‌دهیم».

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه و با اشاره به حملات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های مرتبط با این رژیم، مدعی شد تهدید کشتیرانی در باب‌المندب تنها خطری برای اسرائیل نیست بلکه تهدیدی برای کشتیرانی بین‌المللی است.

این در حالی است که نیروهای مسلح یمن اعلام کرده تنها کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و کشتی‌هایی که قصد عزیمت به بنادر سرزمین‌های اشغالی را دارند و به هشدارها برای تغییر مسیر خود توجه نمی‌کنند را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر: ۲۶۳٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha