۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
نیازی به ورود دولت در بحث خرید توافقی زعفران نیست
عضو شورای ملی زعفران:

نیازی به ورود دولت در بحث خرید توافقی زعفران نیست

حسینی، عضو شورای ملی زعفران گفت: با توجه به تعادل قیمت زعفران در بازار، نیازی به ورود دولت در موضوع خرید توافقی زعفران نیست.

به گزارش بازار، علی حسینی با بیان اینکه برداشت زعفران به پایان رسیده است، گفت: بنابر آمارهای اعلامی در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، کاهش تولید حدود ۶۰ درصد را داشتیم و در دیگر استان‌ها افت تولید چشمگیری نداشتیم.

به گفته او، سطح زیرکشت زعفران در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی ۱۲۰ هزار هکتار اعلام می‌شود، هرچند در ۵ سال گذشته ۱۳۰ هزار هکتار اعلام کردند که با این وجود می‌توان گفت که به دلیل شناسنامه دار نبودن مزارع زعفران، آمار دقیقی نداریم.

حسینی با بیان اینکه عزم جدی برای شناسنامه دار شدن مزارع زعفران وجود ندارد، افزود: پتانسیل شناسنامه دار کردن مزارع زعفران در صورت فراهم شدن امکانات به سهولت ظرف مدت زمان یک سال وجود دارد.

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: بنابر آمار، صادرات زعفران در ماه گذشته روند کاهشی داشته است که انتظار می‌رود حداقل میزان صادرات سال گذشته را حفظ کنیم.

او با بیان اینکه بازار زعفران از ثبات نسبی برخوردار است، گفت: با توجه به تعادل قیمت زعفران در بازار نیازی به ورود دولت در بحث خرید توافقی زعفران نیست و در صورت لزوم زیرساخت‌ها برای خرید توسط سازمان تعاون روستایی فراهم است.

کد خبر: ۲۶۳٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha