۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
۶۲۰ تن ماهیان استخوانی در مازندران صید شده است
مدیرکل شیلات مازندران:

۶۲۰ تن ماهیان استخوانی در مازندران صید شده است

ساری- کریم زاده، مدیرکل شیلات مازندران میزان صید ماهیان استخوانی را در استان از ابتدای فصل صید تاکنون ۶۲۰ تن اعلام کرد.

قاسم کریم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان این که سال گذشته هزار و ۵۰۰ نفر از آبزی پروران برای خرید نهاده ها تسهیلات دریافت کردند، افزود: به این افراد بین ۶۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات داده شده است.

وی با اظهار این که ۷۸ میلیارد تسهیلات برای خرید نهاده ها به آبزی پروران پرداخت شده است و رتبه اول را در کشور کسب کردیم، گفت: سال قبل حدود هزار و ۵۳۰ طرح شیلاتی به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی کردیم.

کریم زاده میزان تسهیلات پرداختی را ۱۹۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: امسال نیز ۹۵ هزار برای ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند که فقط ۱۵ نفر موفق به دریافت آن شدند.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به کاهش صید دریای خزر تصریح کرد: میزان صید نسبت به دو دهه گذشته کاهش یافته است ولی میزان تولید در دو دهه گذشته ۱۲ هزار تن بود و این میزان در سال قبل پنج هزار و ۲۰۰ تن صید داشتیم.

وی میزان صید انواع ماهیان استخوانی را در سال جاری بیش از ۶۲۰ تن اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال قبل با توجه به شرایط اقلیمی و جوی، سه درصد رشد داشته است.

وی ارزش اقتصادی ماهیان صید شده را ۱۷۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: از این نظر با رشد ۴۰ درصدی روبرو هستیم و ۴۰ درصد میزان صید مربوط به کفال، ۳۰ درصد سفید و مابقی نیز کپور است.

کد خبر: ۲۶۳٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha