۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
۲ هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزی بخش کالپوش وارد شد
بعد از سیل مخرب ماه گذشته؛

۲ هزار میلیارد ریال خسارت به کشاورزی بخش کالپوش وارد شد

سمنان- قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سیل ماه گذشته در منطقه کالپوش میامی دو هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

محمدرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به بروز خسارات به کشاورزان و دامداران کالپوشی در ماه گذشته تاکید کرد: دو هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این منطقه از سوی سیلاب ویرانگر، خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه کالپوش منطقه زراعی است در نتیجه گندم آبی، گندم دیم و چغندر بیشترین خسارت را از بابت سیلاب ماه قبل دیدند، تاکید کرد: سیل همچنین به دامداران، زیرساخت های انتقال آب، چاه های آب کشاورزی و ... نیز خسارت وارد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان از خسارت دیدن ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی و شش هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم زیر کشت گندم در منطقه کالپوش خبر داد و گفت: چغندر قند دومین محصولی است که بعد از گندم، شاهد بروز بیشترین خسارت سیلاب بوده است.

قاسمی با بیان اینکه ۱۱ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۸ قانون مدیریت بحران استان سمنان برای بخش کالپوش و خسارات کشاورزان و دامداران اختصاص یافت، افزود: ۱۵ میلیارد ریال از مصوبات ستاد مدیریت بحران استان هم به این بخش اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این اعتبارات صرف زیرساخت‌ها و تأسیسات و راه‌های دسترسی اراضی کشاورزی در کالپوش می شود، ابراز کرد: نهاده مدت‌دار برای بهره‌برداران دامداری در بخش کالپوش نیز انجام شد و دامداران توانستند محصول جو را به صورت بازپرداخت شش ماهه دریافت نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه یک هزار تن محصول جو توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان و تشکل‌های حوزه دام منطقه به بهره‌برداران کالپوشی خسارت دیده از سیلاب اختصاص داده شده است، تاکید کرد: به بقیه دامداران نیز نهاده تحویل داده می شود همچنین بذر گندم نیز بین بهره‌برداران اراضی دیم و آبی منطقه تقسیم شده است.

قاسمی با بیان اینکه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداران بخش کشاورزی منطقه کالپوش که محصولات خود را بیمه کرده بودند پرداخت خواهد شد، ابراز کرد: ۱۱ میلیارد ریال هم برای بهسازی راه دسترسی و جاده ای بین مزارع منطقه تامین اعتبار شده است.

کد خبر: ۲۶۳٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • م عرب IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      0 0
      به کدام کشاورز بذر گندم داده جهاد کشاورزی سمنان .بنده هم یکی از کشاورزان کالپوش هستم که خیلی هم خسارت دیدم و اکثر زمینها رو دوباره کاشتم ولی دریغ از یک کیلو گندم .به خدا دروغه دروغ
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      1 0
      سلام گندم من خسارت زیادی خورده. لوله واتصالات همه آسیب دیده یکسری از لوله ها رو سیل باخودش برده .راه بین مزارع آسیب دیده منطقه کاریزلی اما هنوز خبری نیست لطفا رسیدگی نمایید