۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
فعالیت ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار در کردستان/۸۵۰۰ کیلومتر جاده تحت پوشش قرار می گیرد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان:

فعالیت ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار در کردستان/۸۵۰۰ کیلومتر جاده تحت پوشش قرار می گیرد

سنندج – حسنی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان از فعالیت شبانه روزی ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار در مسیرهای اصلی و بین شهری در این استان خبر داد.

فرزاد حسنی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به فعالیت ها و اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان، اظهار کرد: در قالب اجرای طرح زمستانی، ۲۶ راهدارخانه ثابت و پنج راهدارخانه سیار در سطح استان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به آغاز طرح زمستانه در استان کردستان در سطح جاده های شهری و روستایی، ادامه داد: هر ساله با نزدیک شدن به فصل بارشها، راهداری خدمت‌ رسانی را در قالب طرح زمستانه با همکاری دستگاه‌ های مختلف در سطح جاده‌ها انجام می ‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان افزود: طرح راهداری زمستانه امسال نیز از ۱۸ آذرماه جاری شروع شده و تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی گفت: راهداران در قالب طرح‌ های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه ‌های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در محورهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را زیرپوشش قرار می ‌دهند.

حسنی با بیان اینکه جاده‌های بین شهری و راه های روستایی کردستان دارای ۱۰۴ گردنه برف‌گیر است، گفت: در قالب اجرای طرح راهداری زمستانه ۲۴۰ دستگاه ماشین‌ آلات شامل ۹۸ دستگاه ماشین ‌آلات سنگین، ۹۷ دستگاه نیمه‌ سنگین و ۳۳ دستگاه سبک عملیات برفروبی و روان‌سازی جاده‌ها فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم در سطح جاده‌های استان از ابتدای سال جاری تاکنون برای نوسازی ناوگان ماشین ‌آلات و آمادگی طرح راهداری زمستانه بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

حسنی از خرید یک دستگاه گریدر، یک دستگاه لودر، سه کشنده و سه کمرشکن در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل استان کردستان خبر داد و گفت: هم ‌اکنون ۲۶ راهدارخانه ثابت و ۵ راهدارخانه سیار در سطح استان فعالت دارند.

کد خبر: ۲۶۳٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha