۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مازندران محروم از شهرک های حمل ونقل| گاراژ داری سنتی است
بازار گزارش می دهد؛

مازندران محروم از شهرک های حمل ونقل| گاراژ داری سنتی است

ساری- جابجایی بیش از سه میلیون مسافر و ۱۴ میلیون تن بار و کالا راه اندازی شهرک های حمل و نقل را در استان مازندران ضروری می‌سازد.

بازار؛ گروه استان‌ها: مازندران با داشتن ۱۷ هزار راننده و اختصاص ۱۱ درصد تردد کشور به خود از داشتن شهرک حمل و نقل محروم است و پایانه حمل و نقل موجود استان نیز چالش‌ های زیادی روبرو است.

وجود سه بندر فعال در استان مازندران نظیر امیرآباد سبب شده تا روزانه بیش از هزار دستگاه کامیون در استان تردد داشته باشد. شهرک های حمل ونقل در برخی مناطق کشور در مراکز عمده بار توسط شرکت های حمل و نقل در حال ایجاد و احداث هستند و شهرهای بزرگ در تلاش هستند تا از شهرک هایی بهره برداری کنند که توسط شرکت های حمل ونقل و با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می شود.

به رغم قابلیت بالای مازندران در حوزه حمل ونقل هنوز برای احداث شهرک حمل ونقل در استان برنامه ای وجود ندارد. رضا رستمی رییس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل ونقل کشور و مازندران با بیان اینکه رتبه بخش حمل ونقل مازندران در کشور بالای ۱۰ بود، گفت: با حمایت‌ های صورت گرفته رتبه حمل و نقل استان در کشور به سه رسیده است.

وی در گفت وگو با خبرنگار بازار با عنوان این که از نظر عوارض جاده‌ای نیز به رتبه یک در کشور ارتقا پیدا کردیم، گفت: این نتایج در سایه تعامل و همکاری بخش خصوصی و دولتی محقق شده است.

رستمی بیمه تکمیلی و حوادث رانندگان و خانواده‌های آنان را از جمله طرح ها ذکر کرد و گفت:یک میلیون و۳۳۴ هزار نفر در کشور تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.

وی شمار رانندگان استان مازندران را ۱۷ هزار نفر ذکر کرد و گفت: این تعداد رانندگان به همراه خانواده‌ های آنان تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند.

رییس کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل کشور و استان مازندران با اظهار این که تولید بدون حمل و نقل میسر نیست، گفت: قیمت تمام شده حمل و نقل در تولید در کشور ۱۲ درصد است این در حالی که این میزان در کشورهای پیشرفته ۴ درصد است.

مازندران محروم از شهرک های حمل ونقل| گاراژ داری سنتی است

وی با بیان اینکه کرایه‌های رانندگان بر اساس تن در کیلومتر محاسبه می‌شود، گفت: این مسله از اجحاف به رانندگان جلوگیری می کند.

رستمی: شهرک حمل و نقل از جمله نیازهای استان است و امیدواریم برای این طرح سرمایه‌گذار فعال شود

رستمی با اظهار این که ۱۲ شرکت حمل و نقل در امیرآباد فعال است، احداث شهرک حمل ونقل را از نیازهای استان بیان کرد و گفت: شهرک حمل و نقل از جمله نیازهای استان است و امیدواریم برای این طرح سرمایه‌گذار فعال شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۹۲۴ دستگاه کامیون در بندر امیرآباد تردد می‌کنند، گفت: همچنین افتتاح جاده بندر امیرآباد از جمله خواسته‌ ها محسوب می‌شود زیرا حدود ۷ سال است که جاده تاسیس و ساخته شده است و اکنون برای تکمیل نیازمند یک پل بر روی ریل است.

رستمی تصریح کرد: به دلیل بالابودن هزینه ساخت پل تقاضا داریم در آن نقطه از راهبند استفاده شود و با این طرح ۱۶ کیلومتر از طول مسیر کوتاه می شود و درصرفه جویی سوخت نیز تاثیرگذار است.

شهرک های حمل ونقل می تواند دارای تأسیسات و امکانات مستقل غیر مشاع باشد، در واقع براساس نوع درخواست می تواند برای خود فضای کار و خدمت به مشتریان ایجاد کند

شهرک های حمل ونقل می تواند دارای تأسیسات و امکانات مستقل غیر مشاع باشد، در واقع براساس نوع درخواست می تواند برای خود فضای کار و خدمت به مشتریان ایجاد کند، همچنین جلوگیری از سرمایه گذاری بالا و موازی صاحبان شرکت های حمل و نقل و ایجاد هم افزائی در ارائه خدمات جانبی از مزیت های آن است.

با راه اندازی شهرک های حمل ونقل، شرکت های حمل‌ و نقل به طور مستقل به کامیون داران خدمات بهتر و در فضای مناسب تری ارائه می کنند. در واقع دراین نوع از ساخت و سازها شرکت های حمل و نقل از امکان بیشتری برای حضور در عرصه فعالیت های حمل‌ونقلی برخوردار هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران از جابجایی ۱۴ میلیون تن کالا در جاده‌های استان مازندران از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: به تبع آن رشد ۴۷ درصدی تناژ، افزایش ۶۱ درصد بارنامه و رشد درآمدی دولت را داشتیم.

مازندران محروم از شهرک های حمل ونقل| گاراژ داری سنتی است

جابجایی سه میلیون مسافر و ۱۴ میلیون تن کالا

حسن جهانیان در گفت وگو با خبرنگار بازار افزود: در حوزه جابجایی مسافر نیز، در ۹ ماهه سالجاری بیش از ۶۳۰ هزار سفر اتفاق افتاد و ۳ میلیون مسافر جابجا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای مازندران همچنین از آغاز به کار سامانه نوبت‌دهی مکانیزه بار در استان خبرداد که به شفافیت در حوزه بار می‌انجامد و با انجام درست، به نارضایتی ۱۷ هزار راننده کامیون نسبت به رعایت نشدن نوبت پایان می‌دهد.

نبود شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل در عرضه همه کالاهای مازندران به بازارهای صادراتی به یک معضل تبدیل شده است و این مسئله سبب شده تا کالاهای مازندران به نام دیگر است استان‌ها برای صادرات ثبت شود. مشاور ارشد اقتصادی اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به وجود مشکل در حمل ونقل بین المللی، راه اندازی شرکت های بین المللی را نیاز ضروری استان بیان کرد.

علی تقی پور رییس اتاق بازرگانی مازندران در گفت وگو با خبرنگار بازار عدم فعالیت شرکت‌ های بین‌ المللی حمل و نقل را از جمله مشکلات فراروی صادرات محصولات برشمرد و گفت:در حال حاضر در خراسان ۱۰۰ شرکت، در گرگان ۲۸ شرکت حمل ونقل فعالیت دارد ولی در مازندران ۵ شرکت حمل و نقل وجود دارد که این شرکت‌ها کاغذی است.

شرکت های باربری در شهرک های حمل‌ونقل برخلاف پایانه‌های عمومی خدمات خصوصی ارائه می‌کنند. تأثیرگذاری پایانه عمومی به لحاظ ماهوی و عملکردی از یک طرف و تصمیم گیری مدیران بخش حمل و نقل از سوی دیگر، باعث شده تا خدمات خصوصی که از جانب شرکت های حمل و نقل ارائه می شدند، حذف شود و این خدمات که در گاراژداری قدیمی شکل برجسته تری داشت، می تواند در قالب جدید ارائه شود.

کد خبر: ۲۶۲٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha